Inici -> Xarxa llibres

Xarxa llibres

Xarxa llibres

El programa #XarxaLlibres per a la gratuïtat dels llibres de text, participat a parts iguals per l'Ajuntament de Vila-real, la Generalitat Valenciana i la Diputació de Castelló, té com a finalitat proporcionar llibres de text i altres materials curriculars i dotar els centres educatius d'un fons de llibres per a ser utilitzats en anys acadèmics successius. Amb aquest objectiu, els pares i mares amb xiquets o xiquetes escolaritzats i empadronats a Vila-real que hagen adquirit els llibres de text en el curs 2015-2016 poden recuperar el cost del material fins a un màxim de 200 euros.

El programa s'ha dividit en dues fases. La primera d'aquestes es desenvolupa en el mes de desembre de 2015 i permetrà reingressar els 100 primers euros del cost dels llibres de text. Al final de curs, en tornar els llibres de text en bon estat per a la seua reutilització, es percebrà la resta del cost del material fins a 200 euros.

Com tramitar l'ajuda per a la gratuïtat dels llibres de text

De l'1 al 23 de desembre, el dispositiu especial del programa #XarxaLlibres ha convocat tots els pares i mares d'escolars de la ciutat per a formalitzar el registre de les sol·licituds en torns preestablerts. 

No obstant açò, per a atendre els casos que puguen haver quedat pendents, els dies 28, 29 i 30 el programa seguirà atenent les famílies que no hagen formalitzat la sol·licitud en línia i requeresquen assistència a la Biblioteca Universitària del Coneixement (avinguda de Pius XII, 43) en horari de matí. Posteriorment, la petició haurà de registrar-se a l'Ajuntament en l'horari habitual d'Atenció i Tràmits. El personal d'Educació atendrà també qualsevol dubte o problema relacionat amb el programa en les dependències del departament, a la Casa dels Mundina.

  • Per a tramitar l'ajuda per a la gratuïtat dels llibres de text, és necessari emplenar la sol·licitud en línia en la plataforma xarxallibres.edu.gva.es
  • Amb aquest formulari de sol·licitud imprés, fotocòpia del DNI, fotocòpia del llibre de família i factures originals dels llibres de text, haureu d'acudir a l'Ajuntament per a registrar la sol·licitud. L'horari d'Atenció i Tràmits és de dilluns a divendres de 8.00 a 14.00 hores i dimarts i dijous de 16.00 a 18.30 hores.
  • Una vegada registrada la sol·licitud i comprovada la documentació, us seran ingressats els 100 primers euros del cost dels llibres de text en el número de compte que hàgeu facilitat.

Qui pot sol·licitar l'ajuda

Poden acollir-se a aquesta convocatòria els pares, mares, tutors o representants legals de l'alumnat que estiga matriculat, durant el curs escolar 2015/16, en educació primària, en unitats d'educació especial en centres ordinaris, educació secundària obligatòria o en formació professional bàsica i hagen adquirit els llibres de text o un altre material curricular.

Requisits

  • L'alumnat ha d'estar matriculat durant el curs escolar 2015/16.
  • L'alumnat ha d'estar empadronat a Vila-real.
  • La sol·licitud és individual; per tant, haurà de presentar-se una sol·licitud per cada alumne o alumna.
  • En la sol·licitud s'inclouran el NIA (número d'identificació de l'alumne) i el codi del centre. Ambdós seran facilitats pel centre educatiu corresponent.
  • La presentació de la sol·licitud implicarà que són vertaderes les dades que hi consten de la persona sol·licitant; que es compromet a conservar els llibres de text i material rebuts en bon estat i a tornar-los al fons solidari de llibres de text en finalitzar el curs 2015/16.

Quantia de l'ajuda

La quantia individual per alumne/a que participe en el programa per a la gratuïtat de llibres de text i material curricular serà com a màxim de 200 euros, que s'abonaran en dues fases.

  • Primera: La quantitat de fins a 100 euros per alumne/a, després d'haver presentat les factures o justificants per import igual o superior a la quantitat esmentada. En el cas que l'import justificat siga inferior, s'abonarà l'import de la factura.
  • Segona: La quantitat restant, fins a completar l'import de les factures presentades i fins a un màxim de 200 euros, sempre que en finalitzar el curs escolar es realitze el lliurament dels llibres de text i material curricular en bon estat. 

L'import final que es pot percebre serà sempre de 200 euros quan l'import justificat siga igual o superior a 200 euros. Si és inferior, l'ajuda total es correspondrà amb l'import justificat.

Documentació que cal presentar

  • La sol·licitud emplenada correctament. 
  • Factura o justificant de compra dels llibres de text o altres materials curriculars. És imprescindible aportar l'original de les factures o justificants, que es quedaran en propietat de l'Ajuntament. Haurà de constar el NIF/CIF del proveïdor, número de factura, data, domicili, relació nominal dels productes adquirits i el seu preu.
  • Si l'alumnat ha comprat els llibres de text i material curricular a través de l'AMPA, aquesta emetrà un document justificatiu individualitzat amb les dades de l'alumne/a, l'import, relació de llibres adquirits i dades de la factura global en què estan inclosos. Aquest és el document que s'entregarà a les famílies perquè puguen sol·licitar les ajudes. 
  • Fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant.
  • Fotocòpia del llibre de família.

Tramitació

S'emplena la sol·licitud (una per cada alumne/a) omplint el formulari electrònic que estarà en el web de la Conselleria d'Educació, xarxallibres.edu.gva.es. Encara que les sol·licituds s'han d'omplir telemàticament, s'han d'imprimir i s'han de presentar en paper.

En la sol·licitud constaran les dades del compte corrent (IBAN), als efectes del pagament de l'ajuda per transferència bancària. El titular que signa la sol·licitud ha de ser el mateix que figura en el compte bancari.

S'imprimeix el formulari, es firma i es presenta en paper a l'oficina d'Atenció i Tràmits de l'Ajuntament, amb l'original de la factura o factures de la compra dels llibres o el justificant de l'AMPA, la fotocòpia del DNI/NIE del sol·licitant i la fotocòpia del llibre de família.

Aclariments

  • Només es podran presentar factures o justificants dels llibres comprats el 2015. 
  • L'import de les factures serà sempre amb l'IVA inclòs.
  • La factura o justificant haurà de portar només les dades dels llibres de text que formaran part del fons de llibres.
  • Quan la mateixa factura es puga referir a llibres comprats per a germans, s'hauran d'aportar tantes fotocòpies de la factura original com alumnes afectes a aquesta i en l'oficina d'Atenció i Tràmits es compulsaran les fotocòpies amb l'aportació de l'original abans de presentar la documentació.
  • Si una família té fills en diferents centres educatius podrà aportar junta la documentació de tots els xiquets i xiquetes en qualsevol dels dies assignats.
  • Si una família té fills en diferents nivells educatius del mateix centre podrà aportar la documentació en qualsevol dels horaris assignats.
  • Aquella persona que no puga presentar la documentació personalment, podrà delegar en una altra.
  • Les AMPA hauran de presentar les seues factures el mateix dia que les famílies del seu centre.

Galeria multimèdia

Documents

Imatges

Com tramitar l'ajuda de #XarxaLlibres
Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es