Inici

Vila-real impulsa un pla d'agilitació de pagaments i fomenta la facturació electrònica per a reduir els terminis

dijous, 16 de març de 2017

Sabina Escrig presnta el Pla d'agilitació de pagaments a proveïdors

La Regidoria d'Hisenda de Vila-real s'ha proposat reduir el termini en el qual les empreses, autònoms, entitats socials i ONG que treballen amb l'Ajuntament cobren pels seus serveis. Amb aquest objectiu, ha impulsat un Pla d'agilitació de pagaments a proveïdors, entitats i ONG, amb el qual pretén abonar les factures "prompte i bé", tal com assegura la regidora de l'àrea, Sabina Escrig. 

"Fa diversos anys que paguem la festa del PP, l'urbanisme a cost zero, la irresponsabilitat a l'hora de gestionar els diners dels contribuents i el ja et pagarem, per la qual cosa hem viscut anys complicats, especialment l'any passat", explica Escrig. L'objectiu en els pròxims mesos és normalitzar la situació, per la qual cosa, una vegada liquidat per complet l'exercici 2016, en les pròximes tres setmanes començaran a pagar-se les factures d'aquests primers mesos. En concret, s'han tramitat ja pagaments per valor d'1,4 milions d'euros corresponents a 2017.

"Tenim previst abonar aquesta setmana 135.000 euros; 460.000 la setmana que ve i 778.000 d'ací a dues setmanes més; un total d'1,4 milions, de manera que comencem l'any complint un dels principals objectius marcats quan va acabar l'exercici passat", explica. "Volem complir la nostra paraula i reduir el termini mitjà de pagament a proveïdors, si pot ser a 30 dies, encara que per açò ha d'haver-hi diners. Ara mateix n'hi ha, però si torna a arribar alguna altra sorpresa urbanística tornarem a tenir problemes", adverteix Escrig. 

Al marge dels abonaments, el Pla d'agilitació de pagaments incorpora una sèrie de mesures per a facilitar i accelerar els cobraments dels proveïdors i entitats. Dues són les iniciatives que s'implementaran inicialment per a aconseguir-ho: incentivar la presentació de factures electròniques i formar les associacions i entitats en la justificació correcta de les subvencions i convenis que reben del consistori. 

La primera de les accions pretén augmentar el nombre de persones que presenten la factura de manera telemàtica, ja que suposa reduir el procés de pagament en 15 dies. "No és el mateix cenyir-se a l'horari de l'Ajuntament per a presentar els documents, que després han de passar per un procés fins que arriben al departament corresponent, que asseure's davant l'ordinador a qualsevol hora del dia i enviar la factura al lloc adequat", assenyala l'edil. "Només fent açò es redueix molt el temps que passa fins que se'ls ingressen els diners", afirma. El 2015 es van presentar 13.604 factures; d'aquestes, 1.461 via electrònica, la qual cosa suposa un 10,74%. El 2016, d'un total 13.037 factures, 2.054 van ser virtuals, de manera que es va augmentar el percentatge fins al 15,76% del total. "Ens agradaria duplicar fins al 30% el nombre de proveïdors que ens envien els rebuts per aquesta via, i per a això impulsarem una campanya informativa mitjançant cartells, tríptics i un tutorial en el web de l'Ajuntament que ensenyarà a realitzar el tràmit sense eixir de casa", apunta. 

Una altra de les problemàtiques detectades pel consistori a l'hora de tramitar els pagaments es refereix a les justificacions de convenis o subvencions. "En moltes ocasions el pagament es retarda perquè la justificació no és correcta, simplement per una factura o per alguna cosa que no quadra; se'ls avisa i han de tornar a portar la documentació fins que està tot en ordre", expressa. Per a salvar aquests obstacles i accelerar al màxim els terminis, el departament d'Intervenció ha previst diferents cursos per a grups reduïts amb les entitats que treballen amb el consistori, amb l'objectiu que aprenguen a justificar de manera correcta les ajudes. "És una forma de facilitar el treball als proveïdors i entitats col·laboradores", conclou Escrig.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032 · Correu electrònic: atencio@vila-real.es