Inici

L'Ajuntament de Vila-real ofereix facilitats als veïns per a fer front a la regularització cadastral del Govern central

dijous, 4 de gener de 2018

Benlloch explica la regularització cadastral

L'Ajuntament de Vila-real està oferint facilitats als veïns per a fer front a les notificacions que, des de fa uns dies, estan arribant als domicilis de la ciutat, amb motiu del procés de regularització cadastral executat pel Govern central per a aflorar béns no declarats. Els veïns que hagen rebut aquestes cartes, poden acollir-se a diferents plans de pagament per a fer front a les liquidacions de la contribució per l'actualització de dades de l'executiu central corresponents als últims quatre anys.

"Encara que és un procés que s'està duent a terme des de l'any 2003 en tots els municipis d'Espanya, sabem que hi ha molts veïns que no tenen disponibilitat econòmica per a fer front de colp a certes quantitats. Per açò, estem oferint facilitats perquè puguen pagar amb comoditat", explica l'alcalde, José Benlloch. En concret, es poden abonar els rebuts en tres quotes o bé al llarg de tot un any, amb la possibilitat de fraccionar en 18 mesos en casos excepcionals. "Abans de res, volem que els veïns sàpien que tenen les portes obertes d'aquest Ajuntament i que estem al seu costat per a ajudar-los", apunta. De fet, cada dia les dependències municipals de Cadastre atenen una mitjana de 50 consultes individualitzades, mentre que a Tresoreria es gestionen entre 70 i 80 atencions diàries per a acollir-se als plans de pagament. 

"Aquesta regularització del Govern no té precedents. Mai s'havien utilitzat tants mitjans per a dur a terme una inspecció d'aquestes característiques, però encara que ens dolga aquest cadastràs del PP, que fins i tot a mi m'ha tocat pagar en el meu habitatge, tampoc ho puc criticar". "És just que tots paguem sobre la base del que tenim en igualtat; molts veïns sí que van regularitzar la seua situació fa anys i estaven pagant els seus impostos i aquells que ara reben la carta només paguen els últims quatre anys. No seria just que el meu veí pagara per una piscina i jo no", argumenta. 

D'un total de 34.000 unitats urbanes, s'han detectat unes 3.000 incidències i 900 més en sòl rústic, en molts casos per piscines, paellers, trasters o canvis d'ús que no figuraven fins ara en les dades de la Direcció General de Cadastre. La reparació de façanes, la instal·lació de sostres per a aparcar cotxes o per a estendre la roba, ampliacions o reformes, són uns altres dels conceptes que ha regularitzat el Govern. Igual situació s'ha viscut en altres municipis de la província, on ja hi ha 44 poblacions amb el procés de regularització finalitzat, que ha afectat 16.975 immobles.

De la liquidació de la diferència en la contribució dels últims quatre anys amb les noves dades cadastrals, es recaptaran uns 1,8 milions d'euros. "Tant de bo puguem destinar aquesta quantitat a millorar la ciutat, encara que dependrà també del Govern del PP a Madrid, que haurà de decidir si aquest ingrés extra el podem destinar els municipis al que considerem o a pagar als bancs, com estan obligant últimament", lamenta Benlloch, que confia també que aquests ingressos no acaben destinant-se "a pagar les sentències i empastres urbanístics de l'herència del PP a Vila-real". "La regularització és del Govern, però l'Ajuntament està obligat per llei a cobrar-la; en cas contrari estaríem cometent una malversació, perquè es tracta de diners públics", assenyala. "A partir d'ara, cada veí rebrà actualitzat el seu rebut de l'IBI sobre la base d'aquesta actualització", conclou.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es