Inici

L'Oficina del Consumidor torna de nou a l'Ajuntament amb la finalitat d'aproximar-la als vila-realencs

dimarts, 10 d'abril de 2012

L' Oficina del Consumidor torna de nou a l'Ajuntament amb la finalitat d'aproximar-la als vila-realencs

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor torna a estar a l'Ajuntament amb l'objectiu de fer-la més accessible als veïns de la localitat. La regidora de Consum, Silvia Gómez, pretén potenciar aquest servei gratuït d'informació i assessorament jurídic per a oferir un servei més d'acord amb la realitat i les necessitats d'una ciutat de 52.000 habitants "per això estem estudiant la manera de recuperar una treballadora que depén de l'OMIC però que en aquests moments no està desenvolupant aquesta tasca en aquest departament" assegura l'edil.

"Fins fa deu dies l'OMIC es trobava en les oficines del PROP però amb la nova reubicació de l'oficina de la Conselleria a l'edifici de Serveis Socials, l'OMIC torna al seu lloc d'origen" assenyala l'edil qui afegeix que "ara que l'oficina està més propera al ciutadà, la meua prioritat és poder ampliar el personal per a oferir un millor servei".

Situada en la planta baixa de l'Ajuntament, l'Oficina del Consumidor se centra a informar els usuaris sobre qualsevol tema relacionat amb els seus drets com a consumidor així com la prestació d'assessorament jurídic davant possibles casos de vulneració d'aquests i la solució de dubtes sobre qualsevol transacció comercial. "Aquest servei estalvia haver d'anar a un gestor privat" explica Ana Arnau, la tècnica de l'oficina.

Les gestions portades a terme en l'OMIC es basen, d'una banda, en la formalització de reclamacions i, per una altra, a assessorar i solucionar qualsevol tipus de dubtes sobre qualsevol transacció comercial, com l'adquisició d'un habitatge o l'elaboració d'un contracte de lloguer.

Segons la responsable de l'OMIC, "amb la crisi econòmica s'ha triplicat el volum de treball i el nombre de queixes presentades perquè la gent disposa de més temps i, sobretot, perquè es mira amb lupa cada rebut". En la majoria dels casos les reclamacions continuen sent totes aquelles referents a companyies de telefonia mòbil i Internet i contra bancs i companyies asseguradores. "També s'ha produït, en els últims anys un increment de consultes sobre casos de morositat i problemes de lloguer en comunitats de veïns" assenyala la tècnica.

En tan sols un mes, l'OMIC de Vila-real, rep aproximadament un total de 400 consultes relacionades amb la compra electrònica, l'habitatge, arrendaments, garanties o viatges que en la majoria dels casos acaben en l'obertura i tramitació d'expedients."De les reclamacions presentades quasi un 70% acaben sent resolucions favorables per al consumidor denunciant, sobretot les que concerneixen a l'àmbit de la telefonia" assegura Arnau.

L'horari d'atenció personalitzada de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor és de dimarts a divendres, de 9.00 a 12.00 hores.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es