Inici -> Àrees -> Policia Local -> Mediació policial -> Notícies de mediació policial

La Unitat de Mediació de la Policia Local es consolida com a referent en la resolució de conflictes amb 166 casos el 2012

dimarts, 12 de febrer de 2013

La Unitat de Mediació de la Policia Local es consolida com referent en la resolució de conflictes amb 166 casos en 2012

La Unitat de Mediació de la Policia Local de Vila-real ha intervingut el 2012 en un total de 166 conflictes o reclamacions veïnals, amb un índex de resolució referent a mediacions superior al 90%. El regidor de Seguretat Ciutadana, Javier Serralvo, l'intendent general en cap de la Policia Local, José Ramón Nieto, i la inspectora responsable de la Unitat de Mediació, Rosana Gallardo, han donat a conéixer avui les estadístiques anuals d'aquesta unitat que, nascuda fa menys d'una dècada com a servei pioner en l'àmbit policial, "segueix un any més consolidant la Policia Local de Vila-real com a referència nacional i internacional en l'àmbit de la mediació com a via per a la resolució de conflictes", assenyala Serralvo. "Tan important com assolir que el 90% de les resolucions siguen positives és el fet que la Unitat de Mediació s'ha convertit ja per dret propi en un punt de referència al qual els veïns i les veïnes de Vila-real acudeixen cada vegada més per a cercar l'acord en la resolució de conflictes i millorar la convivència, sota la cultura de la pau i la prevenció que impulsa amb el seu treball diari la Policia Local", valora el regidor.

Fruit d'aquesta consolidació són les dades que aporta el 2012 la memòria anual de la unitat, amb un total de 166 intervencions en conflictes. D'ells, tal com ha detallat la inspectora Gallardo, 15 han estat mediacions formals, que finalitzen amb document formal; a més s'ha intervingut en 29 acords informals i 122 reclamacions veïnals, que suposen un poc més del 71% del total d'actuacions de la unitat. Per tipus d'intervencions, durant l'exercici passat els agents de la Unitat de Mediació van actuar en 11 mediacions comunitàries, amb una taxa de resolució positiva del 91%; quatre intervencions en l'àmbit rural, principalment relacionades amb temes de marges, de les quals tres han resultat positives; dues mediacions escolars (el 100% positives) i una altra més de caràcter intraorganitzacional, també amb resultat positiu. Quant a les intervencions en acords i reclamacions, es van resoldre favorablement en un 97% i 94%, respectivament.

Sobre això, Gallardo recorda que la Carta de Serveis de la unitat subscrita fa dos anys es fixava com a objectiu arribar al 80% de resolucions favorables. Uns altres dels compromisos d'aquesta carta de serveis, tal com recorda l'intendent general José Ramón Nieto, són els de la formació, que s'ha complit amb 170 hores lectives dedicades a accions formatives, o la valoració del grau de satisfacció dels usuaris del servei. En aquesta línea, la memòria anual de la unitat reflecteix que el 98% dels usuaris es mostren molt satisfets o satisfets de l'actuació policial. A més, les intervencions de Mediació han complit amb el termini de resolució de 60 dies que es va fixar en la Carta de Serveis en un 93% dels casos. "És més", valora la inspectora Gallardo, "la mitjana per a la resolució dels casos es fixa entre 25 i 30 dies habitualment". La memòria anual de la Unitat de Mediació Policial de l'any 2012 permet també dibuixar un "mapa conflictual" de la ciutat en funció de les intervencions realitzades i els perfils dels reclamants i reclamats del servei policial. En aquest sentit, Gallardo destaca que el 55% de les actuacions es realitzen en l'àmbit domèstic, seguit de la via pública en un 27% dels casos. Les intervencions en solars (11%), terme municipal (5%) o col·legis (2%) són altres dels àmbits d'actuació. En relació als perfils dels usuaris, en un 94% els demandants i reclamats del servei són de nacionalitat espanyola, seguits d'un 2% de població romanesa, mentre que la franja d'edat amb major percentatge d'usuaris comprén als veïns entre 31 i 65 anys. Quant al sexe, si bé en els reclamants no s'aprecien diferències significatives, els homes predominen com a demandats en un 74% dels casos.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es