Inici

Normalització Lingüística cerca la col·laboració veïnal per a detectar i corregir el nom de Vila-real mal escrit

dilluns, 17 d'agost de 2015

Pasqual Batalla ha presentat la iniciativa.

La Regidoria de Normalització Lingüística ha fet un pas més en la campanya "El nom és Vila-real", que ja porta quatre edicions recordant que el topònim de la ciutat compta amb la denominació única Vila-real, en valencià, amb guió i erra minúscula, i cerca ara la col·laboració de tots els ciutadans per a detectar i corregir el nom de la ciutat quan aparega mal escrit. El regidor responsable de l'àrea, Pasqual Batalla, ha presentat dues noves eines que es posen a la disposició dels veïns perquè puguen col·laborar en la detecció d'escriptures incorrectes del topònim, com són una bústia virtual i un servei de WhatsApp, als quals els ciutadans es poden dirigir en qualsevol moment. "Des que el 27 de febrer de 2006 el Ple d'aquest Ajuntament va aprovar la denominació única oficial del topònim en valencià, s'han realitzat quatre campanyes sota el lema "El nom és Vila-real", l'última el 2014, perquè la gent es consciencie i utilitze de forma correcta el nom de la ciutat", explica Batalla. "No obstant això", apunta, "ho seguim veient escrit de totes les formes, menys com correspon, i per açò considerem que la col·laboració veïnal és fonamental per a eradicar els errors, tant si es detecta en una carta, com en rètols, senyalitzacions, llibres, plaques de carrers, publicacions, documents oficials o pàgines en internet". D'aquesta manera, l'Ajuntament va obrir fa aproximadament dues setmanes una bústia virtual en la qual ja s'han rebut una vintena d'incidències remeses per ciutadans que han vist mal escrit el nom de la ciutat i en la qual únicament han d'aportar les seues dades, on han vist l'error i, si ho consideren, una fotografia que ho acredite. Tot seguit, la Regidoria de Normalització Lingüística es posa en contacte amb l'empresa o particular responsable de l'escriptura incorrecta perquè ho esmene. Els usuaris poden trobar el formulari en el web municipal (www.vila-real.es) o en l'apartat de la Regidoria de Normalització Lingüística.

No obstant això, aquesta no és l'única mesura que es posa a l'abast dels veïns, ja que des d'avui estarà disponible el telèfon 606 39 59 76, que es destinarà exclusivament a aquesta qüestió, perquè els ciutadans puguen enviar, a través de WhatsApp, les incidències que troben. "Som conscients del paper que juguen les noves tecnologies en aquest aspecte", indica el regidor. "El nostre objectiu és facilitar a les persones la seua col·laboració en la campanya i amb aquest servei de WhatsApp guanyem en immediatesa, però també en comoditat per a les persones que ens envien els errors que detecten, ja que podran enviar fotos i nosaltres geolocalitzarem de forma exacta on es troba la incidència", afig. El responsable de l'àrea ha agraït la col·laboració i implicació dels veïns i ha destacat que "no pararem fins que la gent s'assabente que el nom de la ciutat s'ha d'escriure correctament, sempre amb guió i amb erra minúscula".

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es