Inici

La Unitat de Mediació Policial de Vila-real atén 461 casos el 2015 amb un grau de resolució en positiu del 92%

dimecres, 24 de febrer de 2016

La Unitat de Mediació Policial (Umepol) de la Policia Local de Vila-real ha atés un total de 461 procediments amb un grau de resolució positiu del 92%, tal com es desprén de la memòria anual de la unitat, creada de manera pionera el 2004 i consolidada ja com un referent en aquest mètode de resolució de conflictes veïnals en l'àmbit nacional i internacional. "El balanç del 2015 llança uns resultats altament satisfactoris, amb els quals es consolida una nova pràctica que es configura cap a un nou model policial", assenyala el regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Javier Serralvo. 

"Els agents de la Umepol treballen per a prevenir i resoldre de forma àgil i ràpida qualsevol situació de conflicte a través de la paraula i l'enteniment", explica l'edil. "Per a això", afegeix, "els membres de la unitat no deixen de formar-se -han passat de rebre 128 hores de formació el 2013, a les 390 del 2014 i les 450 del 2015- de manera que també el projecte segueix revisant-se i transformant-se constantment". 

Dels 461 processos tractats, 234 (51%) han conclòs amb la redacció d'un acord per escrit, mentre 227 (49%) ho han fet amb un pacte de paraula entre els reclamants i reclamats. En l'apartat formal, la policia ha realitzat el 2015 un total de 128 mediacions (58%) relacionades amb problemes entre veïns, on els casos més freqüents han sigut els de convivència i els d'insalubritat, seguits de les reclamacions per sorolls, Internet, penyes o animals perillosos. També s'han atés 45 casos en l'àmbit rural (29%), en la seua majoria (70%) a causa de discrepàncies per la neteja de finques, seguits dels problemes en llindars, ús de les aigües i sostracions. A més, l'informe del 2015 destaca la considerable evolució en els assumptes tractats en el cas dels menors, amb 14 procediments, xifra que s'ha multiplicat per set des de 2012, i que sol tenir relació directa amb les noves tecnologies.

Un altre dels aspectes que reflecteix la memòria anual és la creixent intervenció de la unitat vila-realenca en l'àmbit judicial, amb 47 procediments, en assumptes tan variats com l'apropiació indeguda, amenaces, temes relacionats amb la propietat, lloguers, règim de visites o maltractaments. 

El perfil dels demandants es manté, un 97% espanyols, mentre els reclamats són en un 95% espanyols, seguits de romanesos, marroquins, txecs, argentins i colombians. Per sexe, el 64% dels denunciants són homes, mentre que en els reclamats són un 56%. Per rang d'edat, el 68% dels reclamants està entre els 31 i els 65 anys, xifra que es repeteix en el cas oposat. 

Del document es desprén que el grau de resolució dels conflictes arriba al 92%. El termini més habitual per a solucionar els problemes és inferior als 60 dies, concretament entre els 30 i 35 dies. A més, es determina que el 99% dels enquestats es va mostrar "satisfet o molt satisfet" amb el resultat.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es