Inici -> Àrees -> Serveis Socials -> Notícies serveis socials

El servei Gestiona't ajuda a estalviar en la factura de la llum, l'aigua i el gas a més de 400 famílies i prop de 40 negocis

dimarts, 20 de setembre de 2016

Sabina Escrig fa balanç del servei Gestiona't

El servei Gestiona't, que ajuda les famílies vila-realenques a reduir l'import de la factura energètica, ha ajudat, en els quasi tres anys que porta en funcionament, més de 400 famílies i prop de 40 negocis des que en el mes de març creara un apartat específic per a empreses. La regidora de Serveis Socials, Sabina Escrig, ha presentat, juntament amb el tècnic del servei, Fernando Pla, uns resultats que qualifica de "molt bons". "En els temps que corren", assenyala, "és molt important que els veïns sàpien que compten amb aquest servei gratuït per a facilitar-los la tasca d'estalviar". 

"El nostre treball consisteix a assessorar i donar consell per a reduir l'import de la factura, ajustant-la a les necessitats del client", explica el responsable del servei. Amb aquest objectiu, l'oficina, creada al gener de 2014 per a assessorar exclusivament en el consum d'electricitat, ha anat ampliant el servei i va incorporar a l'octubre de 2015 l'assessorament en aigua i gas i, des del passat mes de març, dues noves modalitats: xicotets negocis i comerços i la dirigida a assessorar les comunitats de propietaris. En aquest cas, els resultats són "espectaculars", tal com assenyala Escrig, que posa l'exemple d'un bar que ha aconseguit un estalvi de 2.000 euros anuals o el cas del propietari de diversos comerços, que ja estalvia quasi 6.000 euros a l'any. "Són només dos casos, als quals se sumen molts altres d'empresaris que acudeixen a Gestiona't i apliquen els consells que els dóna l'assessor, amb resultats que depenen de cada negoci, però que sempre són positius", afirma Escrig, que assegura que "molts han aconseguit resultats millors del que esperaven". 

Un altre dels objectius de Gestiona't és afavorir que la societat vila-realenca estiga més informada sobre qüestions com la situació i particularitats del mercat elèctric, la factura de la llum, les tarifes o l'optimització de l'energia, entre altres temes. Per a açò, organitza tots els últims dilluns de cada mes, a les 19.30 hores, una xarrada en la sala d'actes de l'edifici de Serveis Socials. El calendari de sessions dels pròxims mesos abordarà aquest dilluns 26 les Particularitats per a les comunitats de propietaris, seguida per una xarrada sobre els Beneficis de la inversió en béns i serveis d'eficiència energètica (24 d'octubre) i una altra sobre Comptadors i monitoratge de consums elèctrics (28 de novembre). El cicle conclourà al desembre (dia 19) amb una exposició de casos pràctics. 

El servei Gestiona't s'ofereix en les oficines del Prop, situades al Centre Social, els dijous de 10.00 a 14.00 hores, i parteix d'una entrevista amb el propietari en la qual ha d'aportar factures, que seran analitzades i que serviran per a proposar canvis en el contracte de subministraments de forma personalitzada. Gestiona't Comerç, per la seua banda, està orientat a contractes de tipus 2.0, 2.1 i 3.0 però sempre inferiors a 43 kw i s'adapta a les necessitats horàries de l'usuari. "Comprenem que l'horari que oferim és incompatible per a molts empresaris, que no poden tancar el seu negoci per a acudir a la sessió, per la qual cosa es valoren altres opcions com fer-ho tot via telemàtica o, fins i tot, desplaçar-nos al seu local per a parlar en persona", explica Pla. Per a concertar una cita o aclarir dubtes previs s'ha d'enviar un correu electrònic a fpla@exoninnovaciones.es.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es