Inici

Vila-real inicia la implantació de l'Administració electrònica per a agilitar els tràmits ciutadans i guanyar en transparència

dissabte, 24 de setembre de 2016

Reunió informativa per a la implantació de l'expedient electrònic_1

L'Ajuntament de Vila-real ha iniciat el procés per a la implantació de l'Administració electrònica que, una vegada completat, permetrà una major transparència i agilitat en els tràmits de tot tipus d'expedients. "Encara que a Vila-real ja portem un bon tros recorregut en l'aplicació d'aquest tipus de mecanismes, amb iniciatives com la recent digitalització del registre, el repte que tenim ara és enorme, perquè del que es tracta és de modificar tots els protocols administratius perquè cada expedient que s'inicie en el consistori siga electrònic, la qual cosa es traduirà, sens dubte, en una major eficiència de l'Administració, més transparència i agilitat per a resoldre les necessitats de la ciutadania", detalla la regidora de Noves Tecnologies, Mónica Mañas, que ha mantingut ja una reunió amb representants de tots els departaments municipals per a informar de les novetats.

Després de l'aprovació del procés per part de la Junta d'Administració Electrònica, Seguretat de la Informació i Transparència, l'àrea de Noves Tecnologies ha començat a treballar ja amb els diferents departaments per a recaptar tota la informació necessària que permeta determinar els diferents protocols d'actuació per a la implantació de l'expedient electrònic, amb la intenció que puga estar operatiu a finals d'aquest mateix any. "Amb la implantació de l'expedient electrònic, Vila-real torna a ser referent en l'aplicació de tecnologies per a facilitar als ciutadans la comunicació amb l'Ajuntament, en integrar en un únic procés el treball que fins ara realitzaven diferents departaments de manera separada. D'aquesta manera, aconseguim dues coses fonamentals: eliminar tràmits que ara resultaran innecessaris, agilitant els terminis; i facilitar als vila-realencs l'accés al seu Ajuntament per a la tramitació de les sol·licituds, que, a partir de la implantació d'aquest nou procés, serà completament electrònic, sense necessitat de desplaçar-se al consistori, encara que, per descomptat, qui preferisca una atenció presencial seguirà comptant amb aquesta", detalla Mañas. Per a açò serà necessari comptar amb la identificació corresponent i certificat digital.

Evitar desplaçaments i agilitar els tràmits són només alguns dels avantatges de la implantació de l'expedient electrònic. Un major control sobre el procediment per part de tots els departaments implicats, la facilitat en el circuit de signatures de responsables tècnics i polítics o evitar duplicitats en la documentació aportada són altres dels aspectes que es veuran millorats. En aquest últim aspecte, al projecte se suma també l'adhesió de l'Ajuntament de Vila-real a la plataforma d'interoperabilitat de la Generalitat, que suposarà, entre d'altres, que el ciutadà no haja d'aportar documents que ja es troben en l'Administració. 

"Del que es tracta és de facilitar la vida als ciutadans, afavorint una millor resposta de l'Administració i adaptant-nos a la normativa vigent amb un sistema capdavanter que torna a remarcar el posicionament de Vila-real com a ciutat innovadora i avançada", conclou Mañas. La regidora avança, a més, que la implantació de l'expedient electrònic completarà ara la seua primera fase, encara que la voluntat de l'equip de govern és seguir avançant en un futur cap a majors quotes de modernització i implantació de la e-administració a Vila-real com a model de relació amb els ciutadans i transparència en la gestió.

Galeria multimèdia

Imatges

Reunió informativa per a la implantació de l'expedient electrònic
Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es