Inici

Vila-real ultima l'elaboració d'una nova relació de llocs de treball de consens i duradora per a l'Ajuntament

divendres, 9 de juny de 2017

Silvia Gómez anuncia l'elaboració d'una RLT

L'equip de govern de Vila-real es troba ja ultimant els detalls de l'esborrany d'una nova relació de llocs de treball (RLT) de consens i duradora per a l'Ajuntament. La tinent d'alcalde Silvia Gómez ha explicat el procés en el qual es treballa des de fa temps per a reorganitzar i adaptar el personal municipal a les diferents regidories i departaments segons les necessitats actuals del consistori, sempre tenint en compte la categoria professional i les responsabilitats de cada treballador, que també quedaran definides sobre el paper.

"En 16 anys el PP no va fer res, excepte encarregar a una empresa un esborrany que és completament obsolet i desfasat", assenyala Gómez, qui assegura que "fa anys es podia haver actuat, ja que no existien les actuals limitacions legals i l'Ajuntament tenia una millor situació econòmica". "Ara, amb l'arribada de la crisi i la implantació de la Llei de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local del Govern de Rajoy és tot més complicat, ja que fins al moment no es podien crear noves places ni cobrir jubilacions", apunta l'edil, qui recorda que des de 2011 l'Ajuntament compta amb 40 treballadors menys, per la qual cosa "el funcionament és molt complicat". "Ens preocupa molt que l'RLT encara no siga efectiva i volem que es porte endavant amb el major consens possible", assenyala.

Per això, l'equip de govern està elaborant un nou esborrany d'RLT, que inclou les propostes d'organigrama de cada departament, amb l'objectiu de debatre'l amb tots els grups municipals aquest mes de juny. "Creiem que una qüestió com aquesta no es pot tractar ni decidir de manera unilateral, sinó que ha de comptar amb l'opinió de tots, incloent partits polítics, sindicats i treballadors", indica.

Després de la presentació de l'esborrany als portaveus dels grups polítics es planificarà una taula de negociació amb els sindicats i s'adaptarà el document als suggeriments que realitzen "fins que s'aconseguisca una RLT de consens i duradora". "No volem una RLT per a una legislatura o per a un equip de govern i que després no servisca per res, volem que siga per a molt de temps, però per a això es necessita una tramitació que no és precisament ràpida", assegura Gómez.

La tinent d'alcalde assenyala que per a adaptar-se a la nova situació i millorar el funcionament existiria la possibilitat, fins i tot, de fusionar o reestructurar regidories, a més de marcar la categoria professional i les responsabilitats dels treballadors, que "amb el temps, s'aniran adaptant fins que exercisquen els seus càrrecs d'acord a les seues funcions, de manera que també quedarien equiparats sou i càrrec". "De totes maneres, mentre la llei no ho estipule, el document serà una declaració d'intencions que s'executarà segons s'avance en l'àmbit estatal", conclou.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es