Inici

Vila-real celebra un Ple urgent per a accelerar pagaments a l'agost i abonarà més de 500.000 euros a proveïdors en pròximes setmanes

dijous, 10 d'agost de 2017

Ple extraordinari de 10 d'agost de 2017

L'Ajuntament de Vila-real procedirà en les pròximes setmanes al pagament de diverses relacions de factures per valor de més de 500.000 euros, després de l'aprovació hui pel Ple d'un paquet de més de 100.000 euros, als quals se sumaran altres tres relacions que aprovarà demà la Junta de Govern. A més, la corporació ha acordat la suspensió de llicències en dues zones de la ciutat a fi d'estudiar la possible reordenació urbanística per a la construcció de rotondes al camí de les Voltes i al carrer de l'Encarnació per a garantir la seguretat viària.

"Volem agilitar al màxim els pagaments, amb l'objectiu que els proveïdors municipals puguen cobrar com més prompte millor. Per açò hem convocat aquest Ple extraordinari i urgent, amb l'objectiu d'accelerar els abonaments", argumenta la regidora d'Hisenda, Sabina Escrig. En concret, la sessió ha permés resoldre la nota d'esmena d'un paquet de 86 factures, la majoria de les quals (un total de 63) corresponen a treballs realitzats per empreses locals per un import de 102.000 euros. A aquesta quantitat s'afegiran els 437.000 euros als quals donarà curs demà la Junta de Govern, amb la qual cosa d'ací a unes setmanes s'abonarà més de mig milió d'euros. "Vull agrair al personal d'Intervenció, Secretaria i Tresoreria tot el treball i l'esforç perquè, en unes setmanes tan complicades com aquestes per les vacances i baixes de personal, hàgem pogut convocar aquest Ple urgent per a poder agilitar els pagaments i que les nostres empreses cobren al més prompte possible", detalla Escrig.

"Aquest és el principal motiu pel qual hem convocat aquest Ple, perquè el nostre objectiu és i ha sigut sempre pagar ràpid i bé als nostres proveïdors. Lamentablement, no sempre podem pagar tan ràpid com ens agradaria i, per açò, amb total transparència i humilitat, demanem de nou disculpes a les empreses que hagen pogut veure's afectades per algun retard. Gràcies al treball dels departaments municipals, i a pesar de comptar amb tres persones menys en Tresoreria, hem aconseguit reduir el període mitjà de pagament a 34 dies; però no estem contents i seguirem treballant per a rebaixar els terminis encara més", agrega l'alcalde, José Benlloch. L'aprovació del pagament d'aquestes factures ha comptat amb el vot favorable de PSPV-PSOE i Compromís i l'abstenció del PP i de Ciutadans.

Els dos punts relatius a la suspensió de llicències urbanístiques han comptat amb el suport unànime de tots els grups. En tots dos casos, la proposta del regidor de Territori, Emilio M. Obiol, pretén donar resposta a l'increment del trànsit rodat en dues zones de la ciutat, per a garantir la seguretat viària i evitar possibles perjudicis als propietaris dels terrenys si, després de l'estudi de reordenació urbanística, es decidira la construcció d'infraestructures de regulació del trànsit. En concret, la mesura s'adopta amb vista a estudiar la construcció d'una rotonda en l'encreuament entre els carrers Santa Creu-Encarnació-camí Vell Onda-Castelló i Borriol, que ha vist incrementada notablement la circulació en particular en jornades de futbol; i en la intersecció entre el camí de les Voltes, carrer de Bèlgica i avinguda de Pius XII, en els voltants dels solars de Fritta i Azuvi, una zona industrial amb un important nivell de trànsit, en particular de vehicles pesants, que previsiblement es veurà fortament augmentat amb la posada en funcionament del nou pàrquing de camions. En tots dos casos, se suspén temporalment la concessió de llicències de parcel·lació, edificació i demolició.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es