Inici

Vila-real contracta un nou servei de neteja i manteniment del clavegueram per 200.000 euros anuals

tornar Imprimir

dijous, 29 de novembre de 2018

Sala de premsa, Serveis públics

Presentació del contracte de manteniment de clavegueram

Vila-real contracta un nou servei de neteja i manteniment del clavegueram per 200.000 euros anuals

L'Ajuntament de Vila-real acaba de formalitzar amb Facsa el contracte d'un nou servei de neteja, manteniment i conservació del clavegueram de la ciutat, que tindrà un cost anual de 200.000 euros, prorrogable a un màxim de dos anys i 400.000 euros en total. El regidor de Serveis Públics, Francisco Valverde, i el director general d'Aigües Residuals de la companyia adjudicatària, Luis Basiero, han anunciat que la mercantil, que ja compta amb experiència a Vila-real, s'encarregarà del manteniment dels 170 quilòmetres de canalitzacions existents a la ciutat, "fent un pas de gegant en la millora de la qualitat de vida dels nostres veïns".

Valverde ha qualificat la iniciativa com un "repte" i ha assegurat que "gràcies a l'experiència i tot el treball previ de Facsa a la ciutat, tenim informació molt detallada i un ampli coneixement del terreny, la qual cosa és bàsica per a prendre decisions". I és que, en total són 170 els quilòmetres de conduccions, dels quals 130 són d'aigües pluvials o residuals -i en alguns trams mixtos- i uns 40 de xarxa separativa, als quals se sumen 4.000 embornals, de manera que "hi ha molta feina per davant ", indica.

Per la seua banda, Basiero, que agraeix a l'Ajuntament la confiança dipositada en Facsa, ha assegurat que "demostrarem tot el que som capaços de fer a l'hora d'oferir el millor servei als ciutadans" i ha explicat que "el projecte que tenim entre mans ofereix grans marges de millora, ja que utilitzem eines molt especialitzades i avançades en l'àmbit tecnològic per arribar on es necessita". En aquest sentit, als mitjans humans i la seua experiència i coneixements se sumen els mitjans materials, amb una "tecnologia puntera i eficient per a obtenir els millors resultats, amb càmeres de televisió, una extensa flota de vehicles o un sistema de reparació sense necessitat de fer rases, entre d'altres".

"Estem segurs que aquesta col·laboració serà molt positiva per a Vila-real, ja que Facsa compta amb protocols molt eficients i, de fet, ja s'han detectat 18 punts negres per als quals hi haurà un pla d'actuació en què es donarà resposta als problemes", explica Valverde. "No partim de zero, hi ha un sistema d'informació georeferenciada que ens permet saber on són els pous de registre, les canonades, el seu diàmetre i pendent i moltes dades que ens permeten anticipar-nos", afegeix, "la qual cosa, sumada al compromís de l'empresa d'emprendre altres projectes per a seguir millorant les canalitzacions per a evitar inundacions, fa d'aquest un projecte molt important".

Les primeres actuacions se centraran en un pla de xoc de reixes i embornals i al llarg del temps s'incorporaran les noves tecnologies per a treballar en punts on es necessita d'una intervenció. "El fet de comptar amb càmeres robotitzades i robots fresadores que poden netejar les arrels dels arbres incrustades en les canonades ajudaran a reforçar el manteniment, ja que el projecte compta amb mesures preventives i de correcció", afirma Valverde. A més, l'edil destaca el servei d'atenció al client -24 hores al dia els 365 dies de l'any- el feedback continu amb els ciutadans i la "filosofia de comptar amb altres empreses locals sempre que es necessita per a oferir el millor servei als veïns". "Esperem veure molt aviat els resultats de comptar amb un gran equip", conclou.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es