Inici -> L'Ajuntament i tu

El servei pilot d'autobús urbà gratuït tanca el seu primer trimestre amb més de 7.600 viatgers i la consolidació de línies amb la instal·lació de vitrines informatives en les 42 parades

dissabte, 16 de febrer de 2019

El servei d'autobús urbà gratuït, impulsat de manera pilot per l'Ajuntament de Vila-real des del mes de novembre, tanca el primer trimestre en funcionament amb un balanç altament positiu i la consolidació de les línies amb la instal·lació de vitrines informatives en les 42 parades del bus urbà. El mes de gener passat 7.621 viatgers van fer ús del servei, xifra que contrasta significativament amb els 1.399 de l'any passat, amb el vell bus circular de pagament, o els 4.900 usuaris dels dos primers mesos del nou servei de transport públic urbà, amb dues línies que connecten tota la ciutat, horaris amplis i completament gratuït. 

"El servei pioner d'autobús urbà municipal i gratuït, el nostre Groguet, funciona. A poc a poc, com totes les qüestions de llarg recorregut -i el canvi de mentalitat cap a una mobilitat sostenible ho és-, va fent camí i ara, en només tres mesos de funcionament, el balanç ens deixa unes xifres d'ús que donen compte de la importància que està adquirint ja per als desplaçaments urbans dels vila-realencs, d'una manera sostenible, àgil, còmoda, eficaç i gratuïta", valora l'alcalde, José Benlloch. En concret, en el primer mes de funcionament -novembre- al Groguet van pujar 4.864 viatgers, que van incrementar lleugerament al desembre, amb 4.962 usuaris. Aquestes xifres contrasten positivament amb les del vell bus de pagament i recorregut circular restringit, al qual el novembre de 2017 van pujar a penes 1.507 persones i altres 1.056 al desembre d'aquest mateix any.
La comparativa resulta particularment significativa en les dades de gener: el mes passat, van ser ja 7.621 viatgers els que van fer ús del nou servei pilot d'autobús urbà, un 545% més que el mateix període de l'any anterior, amb només 1.399. Les xifres de gener suposen també un increment considerable respecte als mesos precedents, ja amb el Groguet, i suposen més de la meitat d'usuaris que l'últim any íntegre del vell autobús circular de pagament (15.623 usuaris durant tot l'any 2017).

El primer servei integral de transport públic urbà de Vila-real, amb dues línies i quatre variants que garanteixen la connexió de les diferents zones de la ciutat durant tot el dia i en cap de setmana, va començar a circular el passat 5 de novembre de 2018 dins del Pla de mobilitat urbana sostenible i com a programa pilot per a testar les diferents parades i recorreguts, amb l'objectiu d'incorporar al servei les millores i suggeriments derivats de l'experiència dels usuaris, associacions i col·lectius ciutadans. "Després d'aquest primer trimestre de funcionament i d'incorporar algunes millores al servei, estem en disposició ja d'instal·lar en les 42 parades del transport públic urbà la informació de línies, horaris i recorreguts. Per això, s'han instal·lat aquesta mateixa setmana vitrines, amb la informació detallada dels busos, que estem segurs milloraran encara més el servei", valora el regidor de Mobilitat, Emilio M. Obiol. "No serà l'única millora: continuarem treballant amb noves facilitats i l'ús de tecnologia perquè el Groguet continue consolidant-se com el transport urbà gratuït, sostenible i modern que una ciutat com Vila-real necessita", conclou Obiol.

Galeria multimèdia

Imatges

Vitrines informatives del bus urbà_1 Vitrines informatives del bus urbà
Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es