Es deleguen en la Junta de Govern Local l'exercici de les atribucions següents que, de conformitat amb l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, corresponen a aquesta Alcaldia segons els preceptes de la llei esmentada que se citen en cada cas:
- El desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost aprovat (article 21.1.f), d'acord amb les determinacions següents:
- L'autorització, disposició i reconeixement de l'obligació (ADO) de despeses que corresponguen al desenvolupament normal del pressupost, corresponents a les factures rebudes pels serveis d'Intervenció, l'import de les quals no excedesca del que assenyala la legislació sobre contractació administrativa per a la modalitat de contracte menor.
- En general totes les despeses que es deriven de l'execució del pressupost excepte les que expressament es reserva aquesta Alcaldia i que es relacionen a continuació:
- El reconeixement d'obligacions les fases AD de les quals estiguen aprovades prèviament, com ara les relatives a personal, certificacions d'obres i factures derivades de contractes, subministrament d'energia elèctrica, aigua, gas, així com a la prestació de serveis telefònics a les distintes dependències i instal·lacions de l'Ajuntament.
- Les relatives a nòmines i assistència mèdica farmacèutica del personal, pensions, cotitzacions a la Seguretat Social i qualsevol altra despesa del capítol I del pressupost.
- Les de tributs, preus públics, cànons, devolucions i semblants d'administració, cobrança i exaccions, així com contribucions.
- Les d'interessos, amortitzacions, comissions i la resta de despeses financeres, així com les que s'originen a causa de l'abonament d'interessos produïts pels comptes bancaris de titularitat municipal.
- Les aportacions a entitats o institucions de què l'Ajuntament forme part (FVMP, FEMP, consorcis, mancomunitats, etc.).
- Les indemnitzacions dels membres de tribunals de proves selectives de persones convocades per la corporació.
- Les indemnitzacions per raó del servei meritades pel personal de la corporació.
- Les relatives a la concessió d'ajudes econòmiques individuals en concepte d'emergència social, així com la concessió d'ajudes individuals en concepte d'ajuda a domicili.
- Ajudes de caràcter benèfic, sempre que la seua quantia, per persona o entitat o any, no excedesca de 300 euros.
- Les relatives a honoraris tècnics de taxació de béns, redacció de projectes, direcció d'obres i semblants.
- Excepcionalment, les de distints serveis municipals sempre que no excedesquen de 3.000 euros per factura o document substitutiu i no puguen diferir-se fins a la reunió de la Junta de Govern Local; en aquest cas se n¿ha de justificar la urgència.
- L'aprovació de les bases i la concessió de les subvencions (nominatives i en règim de concurrència competitiva) i dels premis, així como l'aprovació de la justificació dels mateixos, en els temes assenyalats en la Llei 38/2003 general de subvencions i la resta de normativa de desplegament.
- L'aprovació de la sol·licitud de subvencions a altres administracions públiques, i l'aprovació de la justificació de subvencions rebudes.
- L'aprovació i justificació dels pagaments a justificar regulats en l'article 190 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2014, de 5 de març, desenvolupat pels articles 69 a 72 del Reial decret 500/1990, de 20 d'abril.
- L'aprovació dels expedients de devolució d'avals i fiances.
- L'aprovació del pressupost de les festes patronals de Sant Pasqual Baylón i Mare de Déu de Gràcia.
- Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple, aprovar les bases de les proves de selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball (article 21.1.g).
- L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística.
- L'atorgament de les llicències, tret que les lleis sectorials ho atribuesquen expressament al Ple (article 21.1.q), a excepció d'aquelles obres assenyalades a l'article 20.2-e) i 21.2-b) de les Normes Urbanístiques del PGMOU (obres menors, tancats, grues, canalitzacions, tendals, etc.) i llicències d'ocupació.
- La resolució d'expedients de responsabilitat patrimonial.