Inici -> Àrees -> Serveis Socials -> Notícies serveis socials

Creu Roja Vila-real duplica el nombre de famílies ateses per a rebre alimentació de manera regular

dimarts, 15 de gener de 2013

Creu Roja Vila-real duplica el nombre de famílies ateses per a rebre alimentació de manera regular

Creu Roja Vila-real duplicarà el nombre de famílies ateses per a rebre alimentació de manera regular, passa de 30 a 60 atencions que, a partir d'ara, i, "gràcies a un esforç de voluntaris i recursos de la mateixa entitat, rebran ajuda per tal d'alleugerir-los l'economia familiar i, en alguns casos, fins i tot garantir l'alimentació bàsica diària", segons ha explicat la regidora de Serveis Socials, Mònica Àlvaro. "Aquestes famílies són sempre derivades pels Servis Socials, ja que són coneixedors dels casos més preocupants, i que més ho necessiten", ha concretat la regidora, qui ha detallat que s'envia un llistat a Creu Roja "perquè les famílies amb més problemàtica siguen preferents".

"Si fins ara eren 30 les famílies que havien pogut beneficiar-se d'aquest servei de lliurament d'aliments, des de principi d'any ens podem fer càrrec de 60 o fins i tot de 70 famílies", ha explicat Maria Arrufat, la presidenta de Creu Roja Vila-real, i ha avançat que "vista la necessitat i la situació econòmica de moltes famílies, vam decidir, a principis d'aquest any i per primera vegada, implicar-nos directament en el repartiment d'aliments, ja que fins ara el lliurament havia estat a través de diferents associacions locals". La freqüència d'aquest servei és quinzenal, proporcionant-los proteïnes, bolquers i llet per als infants i, una vegada al mes, es dóna un lot d'higiene amb productes per a la casa.

Per la seua banda, la responsable de Serveis Socials ha explicat que es fa un seguiment de les famílies que són ateses i es manté un contacte permanent amb les persones responsables de cadascuna de les entitats socials de la ciutat i, entre elles amb Creu Roja Vila-real, "de manera que gràcies a les reunions de coordinació que mantenim periòdicament amb elles intentem creuar les dades perquè una mateixa família no siga atesa per dues entitats al mateix temps".

Arrufat ha assenyalat que aquest servei de Creu Roja no es basa "simplement en un lliurament d'aliments sinó que es proporciona una assistència integral" i ha especificat que, "sobretot, el que fem es escoltar i atendre els problemes i les necessitats de les persones per a poder ajudar-les en aquelles coses que estiguen en la nostra mà". En aquest sentit, la regidora ha recordat que Creu Roja porta endavant molts programes en la ciutat com són el d'atenció i orientació laboral o el programa destinat a menors per ajudar-los a realitzar tasques escolars que s'està desenvolupat a l'Espai Jove "i que tan bona acollida té".

La regidora ha manifestat que és conscient de la situació econòmica que pateix la ciutadania en aquests moments i, per això, i amb més motiu, ha volgut agrair públicament la sensibilitat i ajuda que proporciona Creu Roja a totes aquelles famílies que més ho necessiten, ja que, amb la seua col·laboració "fan que no es col·lapse el servei que actualment està desbordat i podem arribar a més persones". Per la seua part, la presidenta de Creu Roja també ha agraït l'ajuda proporcionada des de l'Ajuntament de Vila-real per fer-se càrrec del cost del servei de teleassistència domiciliària que, gràcies a la inversió del consistori, podrà continuar prestant-se a la ciutat gratuïtament per als usuaris.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es