Inici -> Àrees -> Proximitat -> Notícies de proximitat

Els veïns de Vila-real podran informar al consistori de qualsevol incidència urbana a través d'una aplicació mòbil

dijous, 21 de març de 2013

Els veïns de Vila-real podran informar al consistori de qualsevol incidència urbana a través d'una aplicació mòbil

L'Ajuntament de Vila-real ha posat en marxa un nou servei que permet als ciutadans, a través d'una nova aplicació per a dispositius mòbils, comunicar directament al consistori totes aquelles incidències urbanes que detecten al municipi i resoldre gratuïtament tots els seus dubtes mediambientals de la mà d'experts en aquest àmbit. Es tracta d'un servei "totalment gratuït" per al consistori, segons ha explicat la regidora de Proximitat i Contractació, Sabina Escrig, que afirma que, a més, aquesta aplicació respon "a l'objectiu de servir la ciutadania i d'estar cada dia més pròxims als seus problemes i necessitats".

La regidora ha presentat, juntament amb el regidor de Medi Ambient, Xus Sempere, i el regidor de Serveis Públics, Francisco Valverde, la nova aplicació, que ja es pot descarregar gratuïtament en els telèfons mòbils i que permet al ciutadà comunicar incidències urbanes de manera molt senzilla. "Una vegada oberta l'aplicació en el dispositiu mòbil, tan sols s'ha de seleccionar un tipus de categoria, detallar la incidència i, si es desitja, adjuntar una foto realitzada amb el seu telèfon mòbil", segons ha explicat Sempere, que ha destacat que "d'aquesta manera, el ciutadà podrà comunicar, de manera molt fàcil, qualsevol incidència que afecte a escombraries, contenidors, enllumenat, neteja, mobiliari urbà o clavegueram, entre moltes altres categories que ofereix aquesta aplicació".

Seran els tècnics municipals de Serveis Públics els que rebran de forma immediata l'avís i podran actualitzar directament l'estat de la incidència. Una vegada avisats, el ciutadà rebrà una notificació en el seu mòbil per a informar-lo en quin punt es troba la seua incidència. "Qui no dispose d'un telèfon mòbil intel·ligent, també podrà comunicar incidències a través del portal liniaverda.vila-real.es o en un bàner situat en la portada de la pàgina oficial de l'Ajuntament", ha destacat el regidor de Serveis Públics, Francisco Valverde, que a més ha recordat que continuaran mantenint-se "les vies clàssiques i tradicionals" perquè qualsevol veí puga comunicar incidències com són el 010, el telèfon 964 54 71 00, el correu electrònic o fins i tot personalment. "No volem deixar de fer una reparació per no haver-nos assabentat", matisa Valverde, que ha avançat que, pròximament, seran les xarxes socials "les que també ens ajudaran a atendre de forma més àgil i ràpida els problemes que detecten els ciutadans".

A més, aquest servei de Línia Verda es completa amb la pàgina web liniaverda.vila-real.es en la qual l'usuari, a part de notificar incidències, també podrà plantejar qualsevol consulta sobre aspectes mediambientals i un equip d'experts en la matèria donarà resposta, en un termini màxim de 24 hores, al ciutadà. A més, la pàgina web també ofereix notícies, àmplia informació sobre legislació mediambiental, sistemes de gestió de residus, reciclatge, contaminació acústica i la possibilitat de descarregar-se documents, manuals o ordenances que poden ser d'utilitat per als interessats en tot tipus d'aspectes mediambientals.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es