Inici -> Àrees -> Protecció civil -> Notícies

Vila-real implanta el sistema de comunicacions TETRA a la Policia Local i GD'OS per a millorar el servei i reduir costos

tornar Imprimir

dijous, 30 de maig de 2013

Noves tecnologies, Sala de premsa, Policia Local, Protecció Civil, Serveis públics

Presentació del sistema TETRA de comunicacions

Vila-real implanta el sistema de comunicacions TETRA a la Policia Local i GD'OS per a millorar el servei i reduir costos

L'Ajuntament de Vila-real ha implantat un sistema de comunicació digital per ràdio TETRA que permetrà millorar l'eficiència i la coordinació entre els efectius de la Policia Local de Vila-real, Protecció Civil i la Gestió d'Obres i Serveis (GD'OS), a més de possibilitar la interconnexió amb altres cossos d'emergències i seguretat de la Comunitat. El sistema, a partir d'una estació fixa i 120 terminals, suposa al mateix temps un estalvi significatiu en les comunicacions per ràdio de la Policia Local, que el regidor de Seguretat Ciutadana i de Noves Tecnologies, Javier Serralvo, estima en 37.000 euros respecte als terminals analògics que s'utilitzaven fins ara.

Serralvo ha presentat avui, juntament amb l'intendent general en cap de la Policia Local, José Ramón Nieto, i el responsable del departament municipal de Telecomunicacions, José Hidalgo, el nou sistema TETRA de comunicacions, que forma part de l'aposta de l'equip de govern "per la modernització dels serveis municipals i en particular de la Policia Local, que compta ja amb un edifici intel·ligent adaptat al segle XXI". "En la línia de la modernització i millora de la gestió en diferents departaments municipals, que ens ha permés, entre altres qüestions, un estalvi de més de 200.000 euros anuals en la factura de telefonia, el sistema TETRA de comunicació digital mòbil per ràdio suposa una millora substancial en el funcionament de la Policia Local i, en definitiva, prestar un millor servei al ciutadà reduint a més el cost", argumenta Serralvo.

Entre les característiques d'aquest nou sistema es troben la possibilitat de connexió amb altres serveis d'emergències i de seguretat per a millorar la coordinació en l'atenció d'incidències, una cobertura completa en la totalitat del territori autonòmic o el sistema de posicionament GPS integrat en els terminals, que possibilita conéixer la ubicació de cadascun d'ells i agilitar així l'enviament d'efectius en funció de la seua localització a cada moment o conéixer la presència policial en un determinat punt on s'ha produït algun tipus d'incident. La possibilitat de mantenir "fins a 20 converses simultànies" o la incorporació d'un dispositiu d'avís instantani al 112 en cas d'emergències, així com la millora en la cobertura de les comunicacions són altres de les característiques que l'intendent general valora com a positives en la posada en marxa del sistema.

La incorporació dels serveis locals a aquesta xarxa ha estat possible gràcies a la firma d'un conveni amb la Generalitat, que s'ha fet càrrec de la instal·lació de l'estació base de les comunicacions en la casa consistorial. "El sistema no té més cost per al consistori que el dels terminals, que a més suposen una despesa menor que el del sistema analògic anterior valorat en uns 37.000 euros d'estalvi", detalla el regidor.

La posada en funcionament d'aquest sistema de comunicacions forma part del pla de modernització dels serveis municipals impulsat des de l'àrea de Telecomunicacions, en el qual també s'inclou el mateix edifici de la Prefectura de Policia Local o la instal·lació de càmeres de videovigilància del trànsit i edificis municipals controlades des de la sala de trànsit de la prefectura. La gestió remota de la nova seu de la Policia Local a través de detectors de moviment i automatismes que permeten apagar de manera remota les llums des d'una plataforma integrada o controlar la temperatura de les diferents sales, de manera que es permet també optimitzar el consum energètic de l'edifici és, en aquest sentit, una de les principals característiques de la seu estrenada recentment pels agents locals. Des l'edifici, a més, es controlaran també les 13 càmeres de trànsit instal·lades a la ciutat, que es completaran enguany amb dos càmeres noves en les rotondes que es construiran a l'avinguda de la Constitució i en la confluència de les avingudes del Cedre i França.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es