Inici -> Àrees -> Serveis Socials -> Notícies serveis socials

Vila-real assumirà durant mig any més el servei de teleassistència domiciliària per als 128 usuaris

dimarts, 9 de juliol de 2013

Mònica Alvaro ha anuniciat que mantindrà el servei de teleassistència

La regidora de Serveis Socials, Mònica Àlvaro, ha anunciat que l'Ajuntament de Vila-real continuarà assumint el cost del servei de teleassistència domiciliària que presta Creu Roja durant tot el que resta de 2013 per als 128 usuaris actuals "sense cap cost per a ells i sense que minve la seua qualitat" i ha avançat que, al gener del proper any, "es preveu una ordenança i un preu públic per a la prestació de la teleassistència d'aplicació al municipi".

Àlvaro ha recordat que va ser, al novembre de 2012, quan al departament se'ls notificava que tant l'Imserso com la Diputació de Castelló deixarien de sufragar les despeses de la teleassistència que fins ara era prestada a la província. "Davant d'aquesta noticia, i malgrat les constants converses amb la Diputació de Castelló, aquesta finalment optava per deixar de prestar aquest servei i substituir-lo per un diferent i, al nostre parer, de menor qualitat anomenat teleajuda', ha explicat la regidora qui ha matisat que, no obstant això, la Diputació de València va decidir mantenir el sistema de la teleassistència. Segons ha indicat Àlvaro, de les 21 noves altes que s'han donat a la ciutat i fetes amb el servei de teleajuda que depén de l'administració provincial "tot i que s'han tramitat totes correctament., la realitat és que hi ha una llista d'espera d'un terç d'aquestes noves altes i, per tant, encara no s'ha pogut activar aquesta teleajuda".

La responsable de Serveis Socials ha volgut deixar clar que el servei de teleassistència que atén els 128 usuaris de Vila-real "és molt millor i complet que la teleajuda" en tractar-se d'un servei "de màxima qualitat assumit totalment per l'ajuntament" on es dóna un continu contacte amb l'usuari telefònicament i un seguiment del seu historial mèdic "i inclús en alguns casos se'ls visita". L'edil ha recordat que la majoria dels usuaris de teleassistència són majors de 65 anys i amb discapacitat i que, ara, a l'estiu, "és una època de l'any on cal tenir molta cura pels nostres majors, que poden patir d'una forma diferent els efectes del calor intens, una època en què molta gent fa vacances i els majors poden quedar-se més sols als seus domicilis ja que el gros de la població es desplaça a la segona residència o de viatge."

Per tots aquests motius, Àlvaro ha destacat que, precisament, el servei de teleassistència "ofereix seguretat i tranquil·litat tant als usuaris com als seus familiars, facilita la permanència dels més grans en els seus entorns habituals, proporcionant-los autonomia i retarda la necessitat d'ajuda per part de terceres persones però al mateix temps saben que, en només polsar un botó, rebran l'ajuda dels professionals de Creu Roja" i ha assenyalat que el programa a més es completa amb agendes per saber en cada moment quin és l'estat de salut dels usuaris.

Finalment, la regidora ha reiterat la necessitat de cobrir aquest servei i que es continue prestant de forma gratuïta com fins ara s'ha fet per part del consistori des de principi d'any per a totes aquelles persones que ara l'estan utilitzant.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es