Inici -> Àrees -> Proximitat -> Notícies de proximitat

L'oficina de Consum tramita el 2013 un total de 936 expedients, dels quals el 37% corresponen a telefonia i el 35% es resolen per mediació

dissabte, 2 de novembre de 2013

El sector de la telefonia continua liderant les reclamacions tramitades per l'OMIC, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Vila-real. Segons la regidora d'Administració Local i Proximitat, Sabina Escrig, durant l'exercici 2013, dels 936 expedients instruïts, 347 corresponen a queixes relacionades amb el sector de la telefonia, una xifra que representa el 37% de les reclamacions presentades. El segon lloc, amb un 17,52%, és per a les entitats bancàries que ha provocat 164 expedients, arriba quasi a duplicar la xifra de l'any passat. Els conflictes per temes relacionats amb obres, construccions i habitatge van provocar que l'OMIC obrira 68 expedients (7,26%) i les diferències amb les companyies d'assegurances van motivar un total de 23 reclamacions (2,45%).

"Encara que hi ha hagut un augment notable dels problemes relacionats amb el sector bancari, la telefonia continua sent l'assumpte prioritari en les atencions", segons explica Escrig, qui detalla que "cada vegada és més la gent que s'anima a denunciar ja que quasi un 70% acaben sent favorables per al consumidor, sobretot a l'àmbit de la telefonia".

El mes de maig va ser el que major nombre de consultes va rebre aquest servei municipal, amb un total de 135 expedients, seguit de juny amb 118. Pel contrari, el de menor moviment va ser el mes de gener, amb 81 atencions.

Dels 936 expedients tramitats en l'OMIC enguany, 652 ja han finalitzat i els altres 284 encara estan en tràmit. "Aquestes dades corresponen a les reclamacions que han estat formalitzades i que han donat lloc a una tramitació continuada; no obstant això, han estat moltes les consultes verbals que es formulen en el Departament de Consum i que es resolen de forma immediata", puntualitza la regidora.

A més, l'edil destaca la gestió de reclamacions a través de la mediació que realitza el Departament de Consum que, amb 331 consultes rebudes d'un total de 936 expedients, és a dir, un 35%, "han evitat que, de forma ràpida i gratuïta, el consumidor haja de recórrer a altres mesures més complexes". Per aquest motiu, ha convidat els veïns a què facen ús d'aquest recurs municipal a l'hora de resoldre els seus dubtes relacionats amb la compra de productes o serveis.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es