Inici -> Àrees -> Proximitat -> Notícies de proximitat

Quasi la meitat de les resolucions de l'Oficina d'Atenció al Consumidor de Vila-real són favorables als ciutadans

dijous, 6 de novembre de 2014

Sabina Escrig presenta les estadístiques de l'OMIC

La regidora d'Administració Local i Proximitat, Sabina Escrig, ha presentat avui la memòria de l'OMIC, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, que assenyala que fins al 31 d'octubre han estat tramitats un total de 715 expedients. D'ells, 300 han estat favorables al consumidor, 136 estan a l'espera de resolució i els altres 279 encara estan en tràmit. A més, de totes les reclamacions presentades l'oficina ha gestionat, a través de la mediació, un total de 353 casos. 

Per sectors, el major nombre de reclamacions continua sent la telefonia (299), seguida de les entitats bancàries (33) i les companyies d'assegurances (30). L'edil de l'àrea ha volgut destacar que, entre els resultats "més satisfactoris en el que portem d'any", està la devolució de les conegudes com participacions preferents. Per primera vegada, han arribat a l'Oficina del Consumidor de Vila-real els vuit primers expedients de titulars d'aquests productes financers oferts per diferents entitats bancàries i quatre d'ells han pogut recuperar els seus diners, dos estan a l'espera de resolució i en els altres dos casos "ha hagut de ser denegat el tràmit per la seua elevada quantia". 

A més de donar servei als ciutadans de Vila-real, l'OMIC també ha atés i tramitat expedients de veïns i veïnes de Betxí, Onda, Almassora, Borriana, Nules, Alqueries, Benicàssim, Artana, Moncofa i fins i tot de Castelló, "encara que té la seua pròpia oficina", detalla Escrig. 

L'assessorament jurídic i els tràmits que fa l'OMIC, amb 857 reclamacions ateses l'any passat, són gratuïts. "Encara que les dades corresponen a les reclamacions que han estat formalitzades i que han donat lloc a una tramitació continuada, hem d'assenyalar que són moltes les consultes verbals que es formulen en el departament i són resoltes de forma immediata", matisa l'edil, qui ha volgut destacar "l'extraordinari" treball que fa el departament en aquesta oficina. "Aquest treball el converteix en un dels serveis municipals més eficaços i valorats pels consumidors", conclou Escrig.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es