Inici -> Àrees -> Serveis Socials -> Notícies serveis socials

El servei municipal Gestiona't aconsegueix una reducció mitjana de 84 euros en la factura energètica de les llars vila-realenques

divendres, 3 d'abril de 2015

El servei municipal Gestiona't, que ofereix assessorament gratuït per a la reducció de la factura energètica, ha atés durant l'any 2014 un total de 189 demandes de la ciutadania, sis d'aquestes via telemàtica, i ha aconseguit una mitjana de 84,01 euros d'estalvi en el rebut elèctric dels usuaris. A més, els estudis realitzats demostren que, si se segueixen les pautes d'estalvi de consum proposades, les famílies poden reduir fins un 20% el consum elèctric anual, la qual cosa comportaria reduir també les emissions en 25.358 quilograms de diòxid de carboni a l'any a Vila-real.

"El Gestiona't s'ha demostrat, doncs, i a les clares, un servei molt útil amb vista a atendre tota la ciutadania en general, ja que, per una banda, reverteix en l'economia directa de les persones assessorades, però al mateix temps també implica una millora evident pel que fa a reduir els índexs de contaminació al municipi", assenyala la regidora de Serveis Socials, Mònica Àlvaro. L'edil responsable de l'oficina recorda, a més, que "atendre la ciutadania no ha estat gens fàcil, atesos els diversos canvis normatius que s'han produït durant el 2014 que afectaven directament les factures elèctriques dels veïns i veïnes", en al·lusió al Reial decret 216/2014 i el servei d'interrompibilitat. "D'aquesta manera, els diversos canvis legals que han vingut des del Govern central no han fet més que complicar i dificultar l'accés de la ciutadania a una informació clara i transparent d'allò que paguen realment per poder encendre els llums a casa", afegeix l'edil.

De fet, la memòria del Gestiona't reflecteix que el 90% de les persones que visiten el servei no tenen cap coneixement al voltant de com interpretar la seua factura, el 10% que resta té coneixements més generals però segueix manifestant seriosos dubtes a l'hora d'interpretar la factura. A tot això, cal sumar els diversos canvis de format que s'han produït recentment en les factures físiques.

El balanç anual del servei reflecteix també que les preguntes més freqüents que es responen al Gestiona't són fonamentalment la possibilitat d'abaixar de potència elèctrica, la conveniència o no d'adherir-se al sistema de discriminació horària i qüestions al voltant del preu voluntari de petit consumidor (PVPC). A més, també s'han resolt dubtes referits als nous comptadors de la llum. "En resum, el Gestiona't és un servei pioner i específic de lluita directa contra la pobresa energètica que pateixen moltes persones, a més d'una ajuda clara d'estalvi per a les famílies que reverteix directament en un millor medi ambient de la ciutat", conclou Àlvaro.

El servei Gestiona't funciona des de gener de 2014 i atén la ciutadania els dimarts de 10.00 a 14.00 hores al Centre Social. La cita prèvia és necessària, ja que a les persones que sol·liciten el servei se'ls lliura un qüestionari que permet personalitzar l'assessorament i adequar-lo al consum de cada llar.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es