Inici

L'Ajuntament de Vila-real retalla els regidors amb dedicació exclusiva de 20 a 12 i crea una nova estructura per a guanyar eficiència

divendres, 26 de juny de 2015

Ple municipal de 26 de juny de 2015

L'Ajuntament de Vila-real ha celebrat aquest matí el primer Ple de la nova corporació, en el qual s'han assentat les bases de la nova estructura de funcionament intern per a "seguir avançant i posar Vila-real primer d'una manera eficient". Per a això, el Ple ha donat compte de les noves delegacions i composició de la Junta de Govern i s'ha aprovat per unanimitat el règim de comissions informatives, així com la determinació de llocs de personal eventual i les retribucions dels membres de la corporació.

En aquest punt, el portaveu de l'equip de govern, Javier Serralvo, ha assenyalat que "fa quatre anys, ja vam fer una reducció important de personal i de salaris i en aquest nou mandat tornem a rebaixar el nombre de llocs de confiança, que passen de 15 a 12, incloent en aquesta xifra les secretaries de grups polítics i la Junta de Festes". Quant a les percepcions dels regidors amb delegació i en funcions d'oposició, en aquesta legislatura es reduiran les dedicacions exclusives de les 20 que hi havia en el període anterior a les 12 actuals. "D'aquesta manera, malgrat haver incrementat de 13 a 17 els regidors amb responsabilitat de govern, la despesa en retribucions es manté pràcticament en els mateixos termes", detalla el portaveu. 

Tant Serralvo com l'alcalde, José Benlloch, han volgut agrair la unanimitat del Ple en l'aprovació d'aquesta proposta, consensuada prèviament entre els grups amb representació municipal, que pretén també "reconéixer la figura de l'oposició" i "crear una estructura amb cinc trams de responsabilitat entre els regidors que ens permetrà ser més eficients, sempre amb l'objectiu de seguir treballant per Vila-real". D'aquesta manera, les retribucions es fixen en funció del grau de responsabilitat i dedicació al consistori.

A més, el Ple també ha aprovat la constitució dels quatre grups amb representació en el consistori (PSPV-PSOE, Compromís, PP i Ciutadans) i la creació de les noves comissions informatives, que modifiquen la seua nomenclatura i incorporen com a part de l'estructura municipal la Comissió Informativa Permanent de Desnonaments. Juntament amb aquesta, es creen les comissions informatives permanents d'Àrea de Govern d'Administració Local i especial de Comptes, de Serveis Públics, d'Oportunitats i Social i de Qualitat de Vida. D'aquesta manera, les comissions coincidiran també amb les quatre grans àrees de coordinació de govern en les quals s'estructurarà l'executiu municipal, de la composició del qual s'ha donat compte també en la sessió plenària. La designació de representants de la corporació en els diferents organismes ha estat un altre dels punts aprovats en el primer Ple del mandat.

Descàrrega d’arxius

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es