Inici

Benlloch dissenya un organigrama per a "guanyar agilitat i eficàcia sense incrementar en cap cas el cost del govern local"

dimecres, 1 de juliol de 2015

José Benlloch en roda de premsa_1

L'alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha detallat aquest matí l'organigrama de funcionament del nou govern municipal, una vegada aprovades les delegacions i l'estructura de comissions, creat amb l'objectiu de "guanyar en agilitat i eficàcia, millorant el servei a la ciutadania, però sense incrementar en cap cas el cost en retribucions de l'executiu local". Per a això, l'organigrama intern s'estructurarà en tres esglaons de responsabilitat, encapçalats per l'alcalde; el segon graó l'ocuparà la nova Junta de Coordinació d'Àrees de Govern que, dirigida pels coordinadors generals Silvia Gómez i Pasqual Batalla, posarà en comú el treball dels quatre responsables d'àrea dels quals, al seu torn, depenen la resta de regidors: Oportunitats (Emilio M. Obiol), Serveis Socials i Qualitat de Vida (Sabina Escrig), Administració Local i Especial de Comptes (Francisco Valverde) i Serveis Públics (Javier Serralvo). El tercer graó de l'organigrama està ocupat per la Junta de Coordinació del Govern Local, de la qual formen part tots els edils de l'executiu. 

"Aquesta estructura en tres graons, amb la creació de la Junta de Coordinació d'Àrees de Govern, permetrà definir i treballar millor els diferents temes de la gestió local i agilitar els projectes i la resposta que des del consistori es dóna als ciutadans. Per a això, els coordinadors generals i d'àrees incrementaran les seues competències i el seu nivell de responsabilitat a l'Ajuntament, per la qual cosa aquests edils han vist augmentat també lleugerament el seu salari, encara que açò no significa en cap cas un major cost per a les arques públiques, ja que aquest increment es veu compensat i equilibrat per la reducció de 20 a 12 dedicacions exclusives i la disminució també d'assessors", argumenta l'alcalde, qui, d'aquesta manera, ha volgut aclarir la "confusió" generada entre la població que la nova estructura generaria un major cost econòmic. 

"No hi ha més regidors ni es cobra més que els últims quatre anys", especifica Benlloch. "El nombre de regidors és el mateix que el 2011: Vila-real és, per llei, una ciutat amb 25 edils, que cobraven tots; l'única diferència és que abans hi havia 12 regidors en l'oposició i 13 en el govern i ara, el que hi ha són 17 en tasques de govern i vuit en oposició", detalla l'edil. Quant a l'increment de regidors de govern, l'alcalde incideix que no suposen major cost, gràcies a "l'organigrama equilibrat que hem dissenyat perquè no coste més als ciutadans, tenint en compte que a Vila-real ja vam reduir de manera molt important el cost en salaris i personal fa quatre anys, estalviant 30.000 euros. És a dir, a Vila-real anem quatre anys per davant en les polítiques de reducció de salaris i també d'ajudes socials o lluita contra els desnonaments que estem veient ara en altres administracions", puntualitza el primer edil. En aquesta línia, Benlloch recorda que la seua nòmina com a alcalde, fixada en 3.100 euros mensuals, és 900 euros menor de la que percebia el seu antecessor en el càrrec, Juan José Rubert, del PP, "que en els pressupostos de 2009 i 2010 cobrava 12.000 euros més que ara".

Benlloch també s'ha referit a la important reducció de dedicacions exclusives, que suposen estalvis significatius quant a cotitzacions de Seguretat Social i salaris. "En aquest mandat, hi haurà cinc regidors del PSPV-PSOE que van a seguir en els seus respectius treballs, encara que assumisquen responsabilitats en les seues delegacions. Altres tres edils del PP tampoc cotitzaran. D'aquesta manera, generarem un estalvi que equilibra l'increment que, per tenir majors responsabilitats de gestió, percebran altres regidors del govern", detalla. Amb aquest organigrama de treball per a guanyar "eficiència, agilitat i proximitat amb els veïns i veïnes", el primer edil planteja un inici de mandat marcat per la "prudència i la responsabilitat". 

Galeria multimèdia

Imatges

Organigrama de l'equip de govern de Vila-real
Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es