Inici

Vila-real duplica l'accés a informació i serveis municipals en línia, amb més de 1.200 visites diàries al web el 2015

diumenge, 16 d'agost de 2015

L'accés a la informació i serveis municipals a través dels diferents portals i recursos en línia de l'Ajuntament de Vila-real s'ha multiplicat per dos en els últims anys, ha incorporat serveis i ha adaptat l'accés a les noves possibilitats tecnològiques, com l'ús de telèfons mòbils o codis QR. El principal portal municipal, www.vila-real.es, és sens dubte el recurs de major ús i un dels que major increment ha experimentat, amb una mitjana de 1.232 visites diàries en l'actualitat, enfront de les 646 de fa quatre anys.

"El web municipal ha experimentat una considerable millora en els últims anys, amb una remodelació del disseny i continguts, i s'ha adaptat a la seua consulta a través de mòbil, que s'ha vist reflectida també en l'ús que els vila-realencs fan del portal", destaca la regidora de Noves Tecnologies, Mónica Mañas. En concret, en els últims quatre anys el web ha rebut 1,3 milions de visites i s'han consultat 3,7 milions de pàgines. "És una dada significativa, sobretot pel que suposa el fet d'acostar l'Administració a la ciutadania, fent ús de totes les possibilitats que ofereixen les tecnologies perquè els veïns puguen accedir a tota la informació del seu interés, de la gestió municipal, serveis, actualitat o activitats", afegeix la regidoa, que puntualitza que tan sols el 2014 es van consultar més d'un milió de pàgines, amb un total de 372.283 visites.

De tots els usuaris que accedeixen als continguts en línia de l'Ajuntament, el 41,54% ho fa ja a través de dispositius mòbils, enfront de l'escàs 2,38% de 2011. "És una línia ascendent en la qual continuarem treballant i que en els últims anys s'ha aplicat en els recursos web incorporats pel departament, com les pàgines del programa de festes o d'eleccions", argumenta Mañas.

El web eleccions.vila-real.es va ser creat l'any 2014 per a facilitar l'accés en temps real a l'escrutini electoral, a més de facilitar la consulta de l'històric de resultats des del 2003. En la seua posada en funcionament, en les europees de 2014, la pàgina va rebre 1.893 visites, que es van multiplicar en les passades locals i autonòmiques fins a les 8.078. 

També és recent la posada en servei de programadefestes.vila-real.es, que des del 2013 permet als vila-realencs accedir des dels seus telèfons mòbils a tots els actes dels programes de festes. En les cinc edicions, les consultes s'han multiplicat per més dues, passant de les 9.000 visites de maig de 2013 a les 22.000 de 2015.

Quant a la seu electrònica municipal, en els últims quatre anys ha rebut 115.648 visites i s'han consultat 415.447 pàgines. "La seu electrònica permet realitzar tràmits telemàtics, consultar dades privades o normativa municipal", assenyala Mañas, que valora que, "encara que un dels objectius és reforçar aquest recurs, sobretot perquè els ciutadans puguen realitzar gestions d'una forma més ràpida, àgil i còmoda des de casa, el seu ús també s'ha vist incrementat de manera substancial, ja que hem passat de 23 visites diàries a les 124 actuals". El tauler d'edictes (11%), instàncies (6,7%) o perfil del contractant (4%) són les principals consultes en la seu electrònica, des d'on també és poden realitzar tràmits en línia i accedir a serveis amb certificat digital. 

En el balanç dels serveis i recursos en línia dels últims anys destaca també el canal municipal en Youtube, que, entre altres continguts, permet el seguiment en directe dels plens municipals, el portal de transparència o el web del Servei d'Informació Territorial, creat fa pocs mesos per a afavorir l'accés a dades de caràcter urbanístic i territorial.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es