Inici -> Àrees -> Serveis Socials -> Notícies serveis socials

El servei municipal Gestiona't aconsegueix una reducció mitjana de 125 euros en la factura energètica de les llars vila-realenques

dimecres, 19 d'agost de 2015

El servei municipal Gestiona't, que ofereix assessorament gratuït per a la reducció de la factura energètica, ha aconseguit una mitjana de 124,98 euros d'estalvi en el rebut elèctric dels usuaris als quals ha atés en els sis primers mesos de l'any. Açò suposa un augment d'un 48% respecte a la mitjana aconseguida el mateix període del 2014, quan es va aconseguir un estalvi de 84,01 euros. El servei, que depén de la Regidoria de Serveis Socials, analitza de forma individualitzada la situació de cada veí que sol·licita una sessió, on es contrasta la potència que necessita el seu habitatge amb la qual té actualment contractada i on també se li ofereix informació sobre les comercialitzadores existents i sobre la factura elèctrica en general, a més d'explicar-li com funcionen les tarifes contractades, per a aconseguir aquest 2015 un estalvi màxim de 371,24 euros en la factura d'un únic usuari.

La regidora responsable de l'àrea, Sabina Escrig, explica que "malgrat tot, no sempre es pot aconseguir un estalvi notable estudiant únicament aquests paràmetres, per la qual cosa s'ofereixen també fórmules per a consumir de forma més eficient i reduir fins a un 20% el consum general anual". En aquest sentit, Escrig assenyala que "els estudis realitzats demostren que, de seguir les pautes d'estalvi de consum proposades, les famílies podrien estalviar 3.631,06 euros, evitant l'emissió al medi ambient de 4.525,54 quilos de diòxid de carboni a l'any". "El Gestiona't s'ha demostrat un servei molt útil ja que, d'una banda, reverteix en l'economia directa de les persones assessorades, al mateix temps que implica una millora evident respecte a la reducció dels índexs de contaminació", assenyala Escrig. A més, destaca la importància de comptar amb el servei a l'hora d'informar i formar la ciutadania. "La memòria del Gestiona't reflecteix que el 90% de les persones que visiten l'oficina no tenen cap coneixement sobre com interpretar la seua factura, mentre el 10% restant té coneixements generals però continua manifestant dubtes a l'hora de comprendre-la", indica. "A açò se sumen els canvis de format que s'han produït en les factures físiques i els canvis legals arribats des del Govern central, que dificulten la interpretació". D'altra banda, els usuaris són enquestats per a conéixer la seua opinió sobre el servei que, de l'1 al 5, compta amb una valoració del 4,85 quant a la seua utilitat, la qual cosa posa de manifest que "ha sigut molt ben acollit per la ciutadania". L'oficina Gestiona't funciona des de gener del 2014 i atén de forma gratuïta els veïns els dimarts de 10.00 a 14.00 hores al Centre Social, on els ofereix assessorament i consells per a reduir l'import de la seua factura elèctrica. Per a ser atesos es necessita cita prèvia, ja que els usuaris reben un qüestionari que permet personalitzar l'assessorament i adequar-lo al consum de cada llar. Es pot demanar cita trucant al 964 547 130 o enviant un correu electrònic a serveissocials@ajvila-real.es.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es