Inici

Una oficina especial agilitarà la gestió de les ajudes del pla #XarxaLlibres i facilitarà els tràmits a les famílies

dimecres, 25 de novembre de 2015

Mesa de direcció del programa #XarxaLlibres

L'Ajuntament de Vila-real s'ha posat a la feina per a iniciar el pagament dels primers 100 euros del pla #XarxaLlibres a les famílies amb fills escolaritzats en els centres educatius de la ciutat. I per a agilitar i facilitar tots els tràmits, un equip de treball específic atendrà en el consistori les sol·licituds d'ajudes als llibres de text en un horari especial durant tot el mes de desembre.

Així ho ha anunciat l'alcalde, José Benlloch, després de crear una mesa de direcció del programa, presidida pel mateix alcalde i coordinada per la tinent d'alcalde Silvia Gómez. En l'equip s'inclouen la regidora d'Educació, Rosario Royo, i la de Noves Tecnologies, Mónica Mañas, així com la tècnica d'Educació Lourdes Soler i la cap de departament d'Atenció a la Ciutadania, Consum i Proximitat, Ana Arnau. Sota la direcció d'aquesta mesa, un equip de treball format per una quinzena de persones -entre funcionaris, tècnics, reforços, beneficiaris de Vilabeca i participants del Pla d'Ocupació Conjunt- treballarà en un horari especial, més ampli i flexible, per a ajudar i facilitar totes les gestions als pares dels més de 5.900 alumnes que es beneficiaran de les ajudes. Així, s'amplia el termini inicialment previst i, des de l'1 fins al 31 de desembre, la planta baixa del consistori acollirà el "punt únic" de la ciutat per a tramitar les ajudes, de dilluns a divendres de 16.00 a 22.00 hores i els dissabtes de 9.00 a 13.00 hores.

"Aquest equip de govern és sensible amb les persones i, per això, i tenint en compte que els tràmits de qualsevol ajuda o subvenció no són fàcils per a ningú, hem considerat que l'Ajuntament havia de donar una resposta integral al marge de les AMPA, que treballen de forma voluntària i la col·laboració de les quals segueix sent fonamental perquè tot isca rodat", explica Benlloch. D'aquesta manera, "un ampli equip humà treballarà per a ajudar els veïns a emplenar el formulari -si no el porten de casa- i a registrar-lo de forma telemàtica, perquè ells només hagen de preocupar-se de presentar els tiquets o factures dels llibres de text", indica l'alcalde, que destaca que "igualment, les AMPA seran de molta utilitat a l'hora de coordinar el procés". I és que el dispositiu preveu introduir una sèrie de torns per centre educatiu per a agilitar el procés, "encara que les portes de l'Ajuntament estaran obertes a tots durant tot el període perquè ningú es quede sense presentar la documentació".

El primer edil espera que aquesta solució permeta als pares cobrar al més prompte possible, ja que "encara que els 184.000 euros que aporta l'Ajuntament ja estan consignats, es tracta de fer les coses bé". En aquest sentit, ha destacat que "per fi, demà se signa el conveni entre la Diputació de Castelló i la Generalitat, després d'una llarga espera perquè l'entitat provincial es decidira a participar en una iniciativa com aquesta, que és històrica a la Comunitat i en la qual no tenien massa ganes de col·laborar". "És lamentable que la Diputació haja discriminat els ajuntaments i no haja pres exemple de la de València, que ha avançat els diners als consistoris", assenyala Benlloch. "Almenys aquest és un govern responsable, caut i sensible amb els ciutadans i facilita les coses, en lloc de posar obstacles", conclou.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es