Inici

SPV impulsarà un servei de seguiment d'incidències per a garantir la qualitat de l'atenció a la ciutadania

dijous, 14 de gener de 2016

Francisco Valverde avança les línies d'actuació de 2016

El regidor de Serveis Públics, Francisco Valverde, ha avançat aquest matí algunes línies de la gestió del departament el 2016, un exercici en el qual comptarà amb un pressupost inicial de prop d'1,5 milions d'euros per a la millora contínua de l'entorn urbà, vies i jardins de la ciutat. Per a aconseguir-ho, una de les principals apostes de Serveis Públics Vila-real enguany se centrarà en la qualitat del servei a la ciutadania, amb un seguiment continu de la resposta a les incidències. "Volem dotar d'una Q de qualitat el servei als ciutadans, aplicant en totes les actuacions del departament una màxima: que cap reclamació dels veïns quede sense resposta", anuncia Valverde.

Amb aquest objectiu, Serveis Públics Vila-real incorporarà a partir d'aquest exercici un servei d'atenció i seguiment de les incidències que rep el departament. "Volem implementar criteris de qualitat al servei, de manera que el veí no solament ens faça arribar la seua reclamació, sinó que també, una vegada hagem actuat, puguem fer un seguiment per a saber si la incidència s'ha resolt i si ho ha fet de manera satisfactòria", detalla el regidor.

A la "Q de qualitat" en la gestió de les incidències, se sumen altres línies estratègiques iniciades en la passada legislatura i en les quals SPV seguirà aprofundint al llarg d'aquest mandat: aplicar solucions innovadores a l'entorn urbà, manteniment preventiu de vies i jardins, aposta per l'empresa local i participació dels veïns i els col·lectius afectats a l'hora de prioritzar les actuacions a realitzar. "En els últims quatre anys, hem fet un esforç important per a ampliar i millorar serveis, contenint sempre la despesa i optimitzant el pressupost del departament", assenyala Valverde, qui recorda, en aquest sentit, la recuperació de la gestió pública de l'àrea, fins aleshores "en mans d'una única gran empresa", o els plans d'obres amb empreses locals, "que tan bons resultats ens han donat, tant en termes d'eficiència com de qualitat del treball". 

"Seguirem potenciant els plans d'obres, amb un programa d'actuacions a la primavera i un altre a l'estiu, mantenint com a principal objectiu conformar la ciutat, amb obres com la conversió parcial en zona de vianants de vials i, per descomptat, en tot el territori, tant en el centre com en la perifèria", explica Valverde. Un "pla de xoc" d'asfaltat a l'estiu o el programa de construcció i millora de rampes per a persones amb mobilitat reduïda seran uns altres dels eixos d'acció d'SPV en aquest exercici.
"Una altra de les línies que marcarà l'actuació dels Serveis Públics serà, sens dubte, l'aposta per la innovació, tal com hem fet els últims anys aplicant soluciones innovadores d'empreses locals al nostre entorn urbà, com el cas dels escocells o els protectors de mobiliari urbà contra els orins de gos", recorda l'edil. En aquesta línia, Valverde avança algunes de les idees en les quals ja s'està treballant, com és el cas d'aplicacions noves per a la senyalització de passos de vianants. 

El manteniment preventiu, amb brigades de SPV que recorren setmanalment itineraris preestablerts per a comprovar l'estat de la via pública i actuar abans que es produïsquen danys "que poden ser més costosos de reparar", amb l'objectiu de tenir l'entorn urbà en les millors condicions, és una altra de les apostes del departament en aquest mandat.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es