Inici

Vila-real implanta a partir d'aquest dilluns l'expedient 100% electr˛nic per a agilitar els trÓmits dels ciutadans

tornar Imprimir

dissabte, 10 de desembre de 2016

Noves tecnologies, Sala de premsa

Formaciˇ te˛rica per a la implantaciˇ de l'expedient electr˛nic

Vila-real implanta a partir d'aquest dilluns l'expedient 100% electr˛nic per a agilitar els trÓmits dels ciutadans

L'Ajuntament de Vila-real implantarÓ a partir d'aquest dilluns l'Administraciˇ electr˛nica, que suposa la digitalitzaciˇ de tot el procÚs de tramitaciˇ d'expedients i resolucions per a donar major transparŔncia i agilitat a la documentaciˇ administrativa. La implantaciˇ de l'expedient electr˛nic arriba desprÚs de diversos mesos de proves i formaciˇ, tant te˛rica com prÓctica, del personal dels departaments municipals. 

"Es tracta d'un projecte molt ambiciˇs que suposa un canvi importantÝssim en els protocols de treball dels diferents departaments, sempre amb la mirada posada a facilitar els trÓmits a la ciutadania i millorar l'eficiŔncia de l'Administraciˇ", explica la regidora d'Innovaciˇ i Noves Tecnologies, Mˇnica Ma˝as. La implantaciˇ de l'expedient electr˛nic suposarÓ, entre altres qŘestions, la integraciˇ de totes les fases de tramitaciˇ d'un expedient en un ˙nic procÚs electr˛nic, de manera que es facilita el control sobre l'estat dels trÓmits a cada moment i s'eviten duplicitats. "D'aquesta manera, s'agiliten els processos i s'afavoreix una major transparŔncia", afegeix Ma˝as.

Per a poder implantar l'expedient electr˛nic, el Departament de Noves Tecnologies, en colĚlaboraciˇ amb una empresa especialitzada, ha format en les ˙ltimes setmanes a personal de totes les Órees municipals sobre els nous protocols de gestiˇ dels expedients. MÚs de 150 empleats municipals han rebut la formaciˇ tŔcnica i administrativa necessÓria per a poder implantar a partir d'aquest mateix dilluns els nous processos de l'Administraciˇ electr˛nica, que suposen tambÚ l'adaptaciˇ a la normativa vigent.

"Amb aquest nou pas endavant, posem la tecnologia al servei dels ciutadans per a facilitar-los la relaciˇ amb el seu Ajuntament i la gestiˇ de les solĚlicituds, ja que, a mÚs d'agilitar els trÓmits, el projecte suposa tambÚ la possibilitat de presentar i gestionar telemÓticament les peticions ciutadanes, sense necessitat de desplašar-se fins al consistori. Per a aix˛, serÓ necessari comptar amb la corresponent identificaciˇ i certificat digital.

"Des del Departament de Noves Tecnologies i tambÚ des de totes les Órees municipals implicades, hem fet un gran esforš en els ˙ltims mesos per fer possible aquesta primera fase de la implantaciˇ de l'Administraciˇ electr˛nica a la ciutat. Un projecte que torna a posar en valor el posicionament referent de Vila-real com a ciutat innovadora", conclou la regidora.

Destaquem
App Banner Sala de prensa B˙stia CiutadÓ Venta d'entrades AccÚs a la seu electr˛nica interior Banner Cita Previa
Plaša Major s/n. 12540 Vila-real (Castellˇ)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposiciˇ de notificacions: notificaciones@vila-real.es