Inici

Vila-real implanta a partir d'aquest dilluns l'expedient 100% electrònic per a agilitar els tràmits dels ciutadans

dissabte, 10 de desembre de 2016

Formació teòrica per a la implantació de l'expedient electrònic

L'Ajuntament de Vila-real implantarà a partir d'aquest dilluns l'Administració electrònica, que suposa la digitalització de tot el procés de tramitació d'expedients i resolucions per a donar major transparència i agilitat a la documentació administrativa. La implantació de l'expedient electrònic arriba després de diversos mesos de proves i formació, tant teòrica com pràctica, del personal dels departaments municipals. 

"Es tracta d'un projecte molt ambiciós que suposa un canvi importantíssim en els protocols de treball dels diferents departaments, sempre amb la mirada posada a facilitar els tràmits a la ciutadania i millorar l'eficiència de l'Administració", explica la regidora d'Innovació i Noves Tecnologies, Mónica Mañas. La implantació de l'expedient electrònic suposarà, entre altres qüestions, la integració de totes les fases de tramitació d'un expedient en un únic procés electrònic, de manera que es facilita el control sobre l'estat dels tràmits a cada moment i s'eviten duplicitats. "D'aquesta manera, s'agiliten els processos i s'afavoreix una major transparència", afegeix Mañas.

Per a poder implantar l'expedient electrònic, el Departament de Noves Tecnologies, en col·laboració amb una empresa especialitzada, ha format en les últimes setmanes a personal de totes les àrees municipals sobre els nous protocols de gestió dels expedients. Més de 150 empleats municipals han rebut la formació tècnica i administrativa necessària per a poder implantar a partir d'aquest mateix dilluns els nous processos de l'Administració electrònica, que suposen també l'adaptació a la normativa vigent.

"Amb aquest nou pas endavant, posem la tecnologia al servei dels ciutadans per a facilitar-los la relació amb el seu Ajuntament i la gestió de les sol·licituds, ja que, a més d'agilitar els tràmits, el projecte suposa també la possibilitat de presentar i gestionar telemàticament les peticions ciutadanes, sense necessitat de desplaçar-se fins al consistori. Per a això, serà necessari comptar amb la corresponent identificació i certificat digital.

"Des del Departament de Noves Tecnologies i també des de totes les àrees municipals implicades, hem fet un gran esforç en els últims mesos per fer possible aquesta primera fase de la implantació de l'Administració electrònica a la ciutat. Un projecte que torna a posar en valor el posicionament referent de Vila-real com a ciutat innovadora", conclou la regidora.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es