Inici

L'Ajuntament renova la seu electrònica per a facilitar els tràmits a veïns i empreses i guanyar en transparència

dijous, 29 de juny de 2017

L'Ajuntament de Vila-real ha renovat la seu electrònica, per a facilitar l'accés als continguts i avançar en la implantació de l'Administració electrònica. La pàgina, accessible en l'adreça https://seuelectronica.vila-real.es, disposa d'una nova imatge i organització dels continguts i serveis, que s'ofereixen ara d'una manera més intuïtiva, senzilla, eficient i fàcil d'usar tant per a ciutadans com per a les empreses. 

La regidora de Noves Tecnologies, Mónica Mañas, explica que la seu electrònica és ara "molt més visual, a més d'àgil i ràpida". "Amb aquesta actualització i la incorporació de nous serveis, pràcticament totes les gestions que es poden fer en persona a l'Ajuntament també es poden realitzar sense eixir de casa", detalla. A més, la renovació de la pàgina ha permés guanyar en transparència, amb informació de caràcter públic fàcilment accessible, com el tauler d'anuncis i el perfil del contractant, normativa municipal, informació sobre la corporació i l'accés directe als indicadors de transparència del consistori. 

"Vull agrair als tècnics de Noves Tecnologies el treball realitzat, ja que hem passat de tenir una pàgina grisa i abstracta a un espai que concentra tots els serveis, fàcil de consultar, una òptima distribució i un cercador específic", explica Mañas, qui augura que la renovació repercutirà en l'increment del nombre d'usuaris que opten per aquesta alternativa. 

Entre els serveis que es troben en la seu electrònica estan la presentació de sol·licituds -amb la possibilitat d'iniciar qualsevol dels més de 300 tipus d'expedients del catàleg de tràmits-; la consulta en temps real de l'estat dels expedients, notificacions electròniques i registre d'entrada i eixida; la consulta de dades del cens, el padró d'habitants o l'obtenció de volants d'empadronament. També és possible consultar telemàticament propietats, rebuts, obtenir còpia dels rebuts pagats, domiciliar-los i pagar els no domiciliats i fins i tot la validació de documents electrònics. "Ciutadans i empreses poden beneficiar-se de totes les opcions que s'ofereixen ara i que anteriorment no estaven al mateix nivell que acudint al consistori", destaca Mañas, qui anima a fer ús també de l'aplicació mòbil municipal per a gestions com demanar cita prèvia per a acudir a Atenció i Tràmits, on poden tramitar el certificat digital amb el qual realitzar totes les gestions de manera virtual tant a l'Ajuntament com en altres administracions públiques. 

A més de la renovació de la seu, l'Ajuntament de Vila-real segueix treballant en la implantació de l'expedient electrònic. La segona fase del projecte, ara en licitació, permetrà evolucionar l'actual padró d'habitants, facilitant la compatibilitat amb l'oficina d'Atenció Ciutadana, i interaccionant plenament amb la seu electrònica municipal, de manera que podrà oferir serveis de certificació d'empadronament o consultes de dades padronals als usuaris de forma electrònica. Aquesta segona fase incorporarà també una eina electrònica per a la gestió de censos -com el d'animals perillosos o d'associacions, entre altres- plenament integrat amb el registre d'entrada, una bústia de notificacions electròniques i un nou sistema per a la gestió del circuit d'aprovació de les propostes de resolució.

"L'Ajuntament de Vila-real és pioner en l'Administració electrònica i, ara com ara, el que més serveis ofereix del nostre voltant", assegura Mañas. "Hi ha molt de treball previ des de fa mesos amb proves i formació per a arribar al nivell que tenim en l'actualitat d'implantació d'aquest sistema modern i avançat", conclou.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es