Inici -> Àrees -> Urbanisme -> Actualitat

La revisió del Pla acústic municipal mostra un descens en el nivell sonor de Vila-real i proposa noves mesures per a seguir rebaixant l'impacte

divendres, 30 de juny de 2017

Presentació del Pla Acústic Municipal_1

La revisió del Pla acústic municipal (PAM) de Vila-real, encarregada per la Regidoria de Territori a l'empresa Ingestec, ha conclòs amb un descens en el nivell sonor general que es registra a la ciutat i amb noves mesures destinades a seguir millorant els valors, especialment centrades en el trànsit rodat. El regidor de Territori, Emilio M. Obiol, que ha estat acompanyat pels responsables de la companyia, Elena Pascual i Gerardo Fernández, ha explicat que les conclusions de l'estudi assenyalen com a principals focus de soroll tant les infraestructures viàries per carretera -les externes i les principals avingudes dins del nucli urbà-, com la via fèrria i les zones industrials.

L'empresa ha realitzat 61 mesuraments curts i 33 llargs en diversos punts de la ciutat -que inclouen més carrers i camins que en l'anterior revisió- per a arribar a la conclusió que, respecte del model del 2009, ha descendit l'impacte acústic. Això és degut, principalment, al descens de l'activitat econòmica -per efecte de la crisi- i també a l'aplicació de les mesures correctores que proposava l'últim PAM.

"Malgrat estar dins dels límits permesos, seguim tenint àrees especialment complicades que, tot i que hagen rebaixat els nivells, segueixen sent punts importants", indica Obiol. Entre ells es troben l'AP-7, la N-340 i la seua variant, la CV-10, la CV-18, la CV-20, la CV-185 i la CV-222, sense oblidar l'entrada a la CV-20, el carrer de l'Ermita o les avingudes d'Alemanya, Itàlia, Portugal, Europa, França, Pius XII, la Murà o Francesc Tàrrega. "Parlem de les principals artèries dins i fora de la ciutat, per a algunes de les quals portem temps esperant una actuació", assenyala l'edil. Destaquen la instal·lació, per part del Ministeri de Foment, d'una barrera acústica de 250 metres de llarg a banda i banda de la N-340 al seu pas per l'Hospital de la Plana. En la mateixa línia, tant Obiol com els tècnics encarregats del projecte, destaquen la importància que arribe prompte la ronda Sud-oest, ja que absorbirà gran part del trànsit rodat que en l'actualitat passa per dins del municipi. "Aquesta infraestructura ha de ser una realitat ja", apunta l'edil.

L'empresa encarregada d'elaborar el Pla acústic municipal destaca, entre les mesures impulsades per l'Ajuntament aquests últims anys per a millorar els índexs sonors, el sistema de préstec de bicis, la creació del carril bici a l'ermita i de ciclo carrers, així com la política de conversió en zona de vianants d'alguns vials, a més de les campanyes de control de velocitat o els nous plecs de contractació d'obres perquè exercisquen menor impacte sonor. Per als pròxims cinc anys es proposa un nou pla d'actuació que contempla l'elaboració d'una Ordenança municipal de protecció contra la contaminació acústica, un Pla de mobilitat urbana sostenible, així com realitzar controls sobre emissions sonores de vehicles i motocicletes. A més, es planteja el control del soroll i millora acústica de les tasques de neteja viària i recollida de residus, així com d'obres i maquinària, la protecció acústica de centres sensibles o el manteniment i utilització de paviments fonoabsorbents en els ferms dels vials, entre altres iniciatives.

"Hem complit amb els objectius de l'anterior campanya, hem guanyat en zones verdes en el mapa de la contaminació acústica i esperem seguir fent-ho també ara a través del nou document, algunes de les mesures de les quals ja realitzem", conclou Obiol.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es