Inici -> Àrees -> Proximitat -> Notícies de proximitat

El departament d'Atenció a la Ciutadania, Proximitat i Consum de Vila-real atén 38.513 persones el 2016

dijous, 20 de juliol de 2017

Balanç Atenció i Tràmits

El departament d'Atenció a la Ciutadania, Proximitat i Consum, que aglutina les àrees d'Atenció i Tràmits, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i Proximitat, ha atés 38.513 persones durant tot el 2016.

El regidor de Proximitat, Diego Vila, ha fet balanç del servei i ha qualificat com a "essencial" la funció que aquest departament realitza. "Els tècnics de l'àrea s'encarreguen d'oferir una atenció personalitzada sobre diferents matèries com ara tràmits i procediments administratius, expedients d'activitats, padró municipal, taxes i impostos i registre", explica i afegeix que "el seu treball ajuda a alliberar diferents departaments municipals i ajuda a agilitar tot tipus de tràmits com són canvis de domicili, empadronaments o autoliquidacions".

Entre gener i juliol d'enguany, el departament ha atés ja 24.865 persones, "2.691 més que en el mateix període de 2016", assenyala Vila, que destaca que els serveis més sol·licitats són el de registre, amb 12.882 sol·licituds el 2017; el de padró, amb 7.665, i el d'informació general, amb 1.290 fins al moment.

D'altra banda, l'edil recorda l'engegada del servei d'atenció amb cita prèvia, que aquest any han utilitzat 106 veïns. "És un gran avanç, ja que facilita les gestions i evita haver d'esperar i fer cues per a ser atesos", indica Vila, "ja que es pot demanar des de l'apartat del web municipal citaprevia.vila-real.es, a través d'un formulari, i també mitjançant l'App municipal, on es pot seleccionar el dia i l'hora a la qual es desitja ser atés i fins i tot es poden afegir comentaris".

Un avanç que se suma a la recent millora de la seu electrònica, impulsada gràcies a la col·laboració amb Noves Tecnologies, que permet eliminar tràmits innecessaris, agilitar terminis i facilitar l'accés per a la tramitació de sol·licituds de manera telemàtica, tot i que "el servei d'atenció presencial segueix totalment vigent".

Finalment, el responsable de Proximitat anuncia que des de les regidories de Contractació i Territori s'està treballant ja en la plica per a la reforma de la planta baixa del Gran Casino, amb l'objectiu de traslladar les dependències d'Atenció i Tràmits, "de manera que seguim millorant l'atenció i el servei a la ciutadania", conclou.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es