Inici

El pla Vila-real + neta llança el primer servei de repàs de recollida per a informar la ciutadania i millorar la neteja a la ciutat

dijous, 22 de febrer de 2018

Servei de repàs del pla Vila-real+neta

El pla d'acció Vila-real + neta continua avançant amb l'engegada del nou servei de repàs de recollida. La brigada està formada per tres operaris del programa Emcorp, que recorreran la ciutat amb una furgoneta específicament retolada per a informar els veïns sobre la campanya i sobre el que poden fer per a mantenir l'entorn net, a més de notificar incidències a l'empresa de recollida d'escombraries i de prendre nota de possibles aspectes a millorar.

L'alcalde, José Benlloch, acompanyat per l'edil de Proximitat, Diego A. Vila, i pel responsable de Serveis Públics, Francisco Valverde, ha estat present durant la posada en marxa del servei, que tal com reitera Vila, "serà purament informatiu". "Es tracta que la furgoneta circule pels carrers i s'acoste als veïns amb fullets informatius sobre les normes del servei de neteja local i sobre les possibilitats que estan al seu abast per a mantenir una ciutat més neta", explica.

L'objectiu és conscienciar sobre la importància de la imatge que ofereix Vila-real, els costos del servei de neteja o les conseqüències per a la salut i el medi ambient de no reciclar. "També coneixeran les accions que es duran a terme perquè entre tots aconseguim un entorn més net i se'ls explicarà que poden contactar amb el servei de recollida de voluminosos, que és gratuït, telefonant al 964 536 761", assenyala. A més, els operaris notificaran les possibles incidències sobre efectes que romanen en la via pública perquè l'empresa de recollida passe al més prompte possible a arreplegar-los. "Seran els nostres ulls per arribar a cada racó de la ciutat", expressa l'edil de Proximitat, qui recalca que "en el cas que els operaris consideren urgent retirar qualsevol residu -voluminós o no- que haja quedat fora dels contenidors, el podran carregar en la furgoneta per a eliminar-lo immediatament de la zona".

D'altra banda, tal com indica Vila, els veïns també podran comunicar als operaris qualsevol incidència, suggeriment o petició que tinguen per a millorar el servei de neteja de la ciutat i "facilitar la tasca de mantenir una Vila-real + neta". "L'equip de govern sabem que la neteja és un problema important en la ciutat, que ens preocupa i ens ocupa. Per això, llancem aquest nou servei de repàs, una de les principals accions del pla integral amb el qual, entre tots, aconseguirem que la nostra ciutat siga també de primera en neteja", assenyala l'alcalde.

El pla d'acció Vila-real + neta compta amb una dotzena d'accions destinades als dos objectius principals del programa: netejar més i embrutar menys. A més del servei de repàs, compta amb mesures com brigades mòbils en jardins, més contenidors de reciclatge, major freqüència de recollides, un pla especial de voluminosos, l'ús de les noves tecnologies, la implementació de programes pilot innovadors, o un pla especial contra els excrements de mascotes, a més de la creació de l'Observatori Local Per una Vila-real + neta o l'actualització de la normativa vigent per a l'enduriment de les sancions, així com premis i recompenses a accions cíviques.

Galeria multimèdia

Imatges

Servei de repàs del pla Vila-real+neta_1
Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es