Inici -> Àrees -> Sanitat -> Notícies sanitat

Spotfer llança els anuncis guanyadors de la cinquena edició, ideats per alumnes dels centres de Vila-real per a prevenir el consum de drogues

dijous, 28 de juny de 2018

Presentació dels anuncis guanyadors d'Spotfer

El concurs de creació d'anuncis publicitaris per a sensibilitzar els joves sobre els riscos del consum de substàncies addictives Spotfer ha presentat oficialment els espots guanyadors, després del procés d'enregistrament i muntatge. L'alcalde, José Benlloch; la regidora de Sanitat, Silvia Gómez; la cap de secció de prevenció del Servei de Gestió de les Drogodependències de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Lourdes Cardona, i el tècnic de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA), José Gisbert, han assistit a la presentació dels treballs, acompanyats per altres edils, els estudiants guardonats, actors i públic. 

Els espots guanyadors han sigut Quin camí tries?, de Sophía Bodi Fernández i Salvador Ferrando Sánchez (de l'IES Francesc Tàrrega); Drogues + alcohol + tabac = no futur, de Mario Pallarés Martínez i Pedro Pina Martínez (IES Broch i Llop); Estàs disposat a jugar?, d'Andrea Fernández Calderón i Isabel Pérez Gómez (Fundació Flors), i Sóc el més guai, d'Alba Ballester i Claudia Villar (Fundació Flors). L'alcalde ha destacat la qualitat i la creativitat dels guions, que ja van ser guardonats fa un any i que ara es materialitzen. "És un orgull per a la ciutat comptar amb iniciatives d'aquest tipus, que trauen a relluir el talent dels nostres joves i que fomenten valors com la creativitat, el treball en equip i la promoció de la salut", ha indicat. 

La iniciativa, convocada per la Regidoria de Sanitat, a través de l'UPCCA, és un projecte innovador en el camp de la prevenció dels danys causats per les drogues i altres conductes addictives que "uneix els àmbits educatiu i comunitari". "És aquesta tasca educativa la que ha fet d'aquest concurs tot un referent, que l'ha fet valedor de diversos premis i del suport d'institucions i administracions públiques", apunta Gómez, qui recorda el missatge que s'intenta transmetre des de Spotfer: "El consum de substàncies addictives no ens fa millors i no és bo per a la salut; açò és una cosa que han d'entendre les generacions més joves, que són el futur de la nostra ciutat".

La presentació dels anuncis posa fi a la cinquena edició, celebrada entre 2016 i 2018, ja que el concurs es convoca cada dos anys. Tant José Gisbert com membres de l'empresa El Peatón es desplacen als centres educatius per a impartir sessions sobre llenguatge publicitari. En aquesta edició han arribat a vuit centres de secundària, on han oferit 60 classes d'escriptura de guió i llenguatge publicitari a 2.500 alumnes. Els autors dels quatre millors guions han viscut l'experiència d'incorporar-se a una empresa de publicitat per a filmar els seus espots amb professionals i, finalitzats els treballs, s'emetran tant en la televisió local, com en les principals xarxes socials.

Galeria multimèdia

Imatges

Presentació dels anuncis guanyadors d'Spotfer_1 Presentació dels anuncis guanyadors d'Spotfer_2
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es