Inici -> Ajuntament -> Alcalde -> Activitat

Vila-real abonarà a proveïdors i personal 1,4 milions d'euros pendents mitjançant un pla de pagament extraordinari

divendres, 14 de setembre de 2018

L'alcalde anuncia un pla de pagaments extraordinari

L'Ajuntament de Vila-real abonarà en els pròxims dies 1,4 milions d'euros a proveïdors i funcionaris a través d'un pla de pagament extraordinari. L'alcalde, José Benlloch, ha avançat els detalls d'aquest programa de pagaments, en el qual l'equip de govern ha estat treballant tot l'estiu, des de l'entrada en vigor del pressupost municipal: "Hem treballat el més ràpid possible, tenint en compte que el pressupost va entrar en vigor al juliol, perquè en pròxims dies es puga desbloquejar la situació i liquidar tres fronts oberts", assenyala. En concret, s'abonaran deutes en serveis amb dificultats en la contractació a causa de la nova llei de contractes, factures pendents amb proveïdors i hores extres, productivitat i ajudes socials del personal municipal. 

"A ningú se li escapa que la situació de l'Ajuntament no és bona, a causa de l'herència rebuda, que set anys després ens segueix llastrant; la justícia és lenta i encara hui seguim rebent resolucions urbanístiques a les quals cal fer front", recorda Benlloch, que ha volgut demanar disculpes a la ciutadania. "Estem vivint dos anys molt durs i, com bé saben els veïns, només en els últims mesos hem abonat prop de nou milions d'euros en acords urbanístics", incideix. 

El primer paquet de pagaments del pla extraordinari es refereix a factures amb dificultats per falta de consignació i des del punt de vista legal, a causa del canvi de model de la llei de contractes. Es tracta de 543.153 euros corresponents a serveis com els treballs de neteja en edificis públics i centres educatius, el transport adaptat, el contracte de manteniment de Bicivila't o el bus a l'UJI. "En alguns casos, hem tret a concurs el contracte i s'han quedat deserts, però es tracta de serveis que no podem deixar de prestar", explica Benlloch. 

El pla de pagaments afectarà també proveïdors locals i empreses diverses que han realitzat treballs en els primers mesos de l'any. "Són treballs que no es van poder pagar amb puntualitat, per no haver-hi diners en la partida corresponent", apunta el primer edil. Les despeses, que s'abonaran en breu, ascendeixen a 111.158 euros.

En tercer lloc, es troba un deute de 723.820 euros amb el personal municipal, en concepte de productivitat, hores extres i ajudes socials. "És cert que devem diners en concepte d'hores extres des de final de 2017. És un tema complicat, perquè hi ha un límit legal d'hores i comptem amb menys funcionaris que el 2011", lamenta Benlloch, que recorda també que la manca d'una relació de llocs de treball -en la qual s'està treballant- porta a abonar alguns complements del personal en concepte de productivitat, que també es deu. "Hem incorporat nous treballadors a través d'alguns programes i esperem que eviten que la gent haja de fer més hores de les que els corresponen, però sabem que no és tolerable el que està ocorrent i demane disculpes públicament al personal afectat", indica. 

Per a afrontar aquests pagaments, se celebrarà un ple extraordinari en els pròxims dies en el qual s'abonaran les factures sense consignació i també es farà efectiu el pagament del primer paquet. Quant al deute amb els funcionaris, s'abonarà en una nòmina extraordinària. "Estem fent un gran esforç perquè tot estiga liquidat com més prompte millor, esperem que siga en els pròxims dies", conclou.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es