Inici -> La teua ciutat

L'OMIC tanca el primer semestre de l'any amb més de 200 expedients de queixes tramitats a Consum i juntes arbitrals

tornar Imprimir

diumenge, 11 d'agost de 2019

Proximitat, Sala de premsa

L'OMIC tanca el primer semestre de l'any amb més de 200 expedients de queixes tramitats a Consum i juntes arbitrals

L'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor (OMIC), situada a la Casa dels Mundina i que depén de la Regidoria de Proximitat, ha tramitat en el primer semestre de l'any un total de 369 consultes i 207 expedients, la majoria juntes arbitrals de consum i reclamacions. Les telecomunicacions concentren gran part dels tràmits del servei, que compta amb un equip d'advocats especialitzats per a informar i orientar els usuaris de manera gratuïta. 

Les gestions que realitza l'OMIC es basen en la formalització de reclamacions i en assessorar i solucionar qualsevol tipus de dubte sobre transaccions comercials. En aquest primer tram de l'any, s'han atés 66 reclamacions i s'han remés 108 expedients a les juntes arbitrals de consum de Castelló, per a dirimir els conflictes de forma amistosa. En aquest últim apartat destaquen, sobretot, les queixes en matèria de telecomunicacions (82), seguides des de lluny per altres sectors com l'energia (9), les agències de viatges (4) o els serveis d'assistència tècnica (7). En les reclamacions tramitades per l'OMIC davant la Conselleria de Consum, les telecomunicacions ocupen el segon lloc (11), precedides per les queixes d'establiments comercials (32). L'assessorament, l'assistència en la celebració de vistes de consum i la tramitació de cartes certificades completen el balanç d'activitat del servei.

"L'OMIC és un servei ideat amb l'objectiu d'orientar els consumidors a l'hora de realitzar reclamacions, resoldre conflictes amb empreses i ajudar a entendre millor la normativa. Un servei completament gratuït, a través d'un conveni amb la Unió de Consumidors, que compta amb un equip d'advocats professionals per a atendre les demandes i assessorar els vila-realencs i les vila-realenques en els conflictes que puguen tenir amb establiments, companyies aèries o de telefonia, per exemple, que encara són el principal motiu de consulta", valora la regidora de Proximitat, Miriam Caravaca. 

L'OMIC està a la Casa dels Mundina, on s'atén els dilluns i dijous de 9.30 a 13.30 hores i els dimarts de 16.00 a 19.00 hores. En cas de no poder personar-se en les oficines, també es poden realitzar consultes a través del telèfon 964 547 001.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es