Inici

Proximitat llança una campanya de cita prèvia per a agilitar els temps d'espera i millorar el servei en Atenció i Tràmits

diumenge, 2 de febrer de 2020

La Regidoria de Proximitat s'ha proposat agilitar els temps d'espera i millorar l'atenció ciutadana. Amb aquest objectiu, el departament que dirigeix la regidora Miriam Caravaca ha llançat una nova campanya informativa, destinada a difondre entre els vila-realencs el sistema de cita prèvia per als tràmits i consultes en l'oficina d'Atenció i Tràmits municipal. El sistema de cita prèvia evita haver de fer cues, amb tan sols una sol·licitud telemàtica des del web o l'app municipal.

"Es tracta d'un mètode molt senzill i fàcil d'utilitzar, a l'abast de qualsevol a través del telèfon mòbil, que evita que els veïns i veïnes hagen d'esperar per a ser atesos en el torn convencional del dispensador de la planta baixa de l'Ajuntament. En lloc d'això, el seu número serà cridat el dia i l'hora que els haja sigut assignat pel sistema de cita prèvia", recorda Caravaca. "D'aquesta manera, agilitem l'atenció, evitem també les aglomeracions en l'oficina i millorem de manera ostensible el servei que prestem a la ciutadania en la resolució de totes les qüestions que puguen plantejar i la formalització de tràmits administratius", agrega. Amb aquest mateix objectiu, l'oficina d'Atenció i Tràmits ha incorporat la presentació telemàtica en tots els tràmits del catàleg, en l'aposta del consistori per avançar cap a l'Administració electrònica per a la prestació d'un servei més àgil, eficaç i transparent. 

"Encara que el sistema de cita prèvia està implantat des de fa diversos anys, la veritat és que no és prou conegut ni utilitzat per la ciutadania, per la qual cosa creiem que és important llançar aquesta campanya informativa perquè els veïns i veïnes de Vila-real sàpien que tenen a la seua disposició aquest servei i puguen fer, així, un major ús d'un recurs que segur que els facilitarà molt els tràmits i la gestió del seu temps", afegeix la responsable de Proximitat. De fet, es calcula que a penes un 10% dels usuaris de l'oficina d'Atenció i Tràmits accedeixen al servei a través del sistema de cita prèvia. 

En concret, el 2019 es van registrar un total de 1.408 cites sol·licitades prèviament, una xifra que suposa menys de 120 cites al mes. Durant el mes de gener passat, l'ús del sistema es va incrementar a les 220 sol·licituds. "És un increment important, però hem de continuar incidint per a estendre'n l'ús al major nombre de població possible", conclou. Per a això, la campanya fa ús d'elements diversos com ara cartelleria, xarxes socials, WhatsApp o el circuit intern de televisió de l'oficina d'Atenció i Tràmits.

Galeria multimèdia

Imatges

Campanya de cita prèvia
Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es