Inici -> Àrees -> Policia Local -> Notícies de la policia

La Unitat de Mediació Policial rep més de 300 sol·licituds el 2019 amb prop d'un 80% de resolució positiva

dimarts, 11 de febrer de 2020

Presentació de la memòria de la Unitat de Mediació Policial de 2019

La Unitat de Mediació Policial va rebre el 2019 més de 300 sol·licituds per a la resolució de conflictes de convivència a través d'aquesta metodologia de la qual és pionera la Policia Local de Vila-real, aconseguint prop d'un 80% de resolució positiva. La regidora de Seguretat Ciutadana, Silvia Gómez, ha presentat hui l'estadística i la memòria de la Unitat de Mediació Policial corresponents a 2019, al costat de la responsable del servei, la inspectora Rosana Gallardo, i el comissari principal, cap de la Policia Local de Vila-real, José Ramón Nieto.

"La mediació policial ha demostrat ser un mètode àgil i eficaç per a solucionar aquelles situacions de conflicte que poden sorgir en la convivència diària dels veïns, sense necessitat d'arribar a la via judicial", ha destacat la regidora de Seguretat Ciutadana. El balanç de la Unitat de Mediació Policial es tradueix en un total de 304 sol·licituds d'intervenció rebudes el 2019, la qual cosa suposa un lleuger repunt respecte a anys anteriors, en els quals la mitjana de peticions anuals rondava les 280 anuals. "Creiem que això es deu al fet que la ciutadania va coneixent el servei i confiant en la Policia Local", ha explicat la inspectora Rosana Gallardo.

La majoria dels assumptes (el 87%) corresponen als àmbits comunitari i rural. En aquest sentit, Gallardo ha detallat que en l'àmbit comunitari s'han tractat temes com ara lloguers, estafes, penyes, ocupacions d'immobles, insalubritat, animals, sorolls, amenaces, filtracions d'aigua, entre d'altres, mentre que en l'àmbit rural s'han abordat qüestions com límits entre parcel·les, vegetació, abocaments, danys en propietats, neteja de finques, animals, regs¿

La responsable de la Unitat de Mediació Policial ha destacat el grau de resolució positiva, és a dir, amb un acord, que se situa en un 79% de mitjana i a més ha significat que després de mesurar l'índex de satisfacció dels usuaris es constata que un 96% estan satisfets o molt satisfets amb el servei de mediació policial. "Cal dir que la baixa satisfacció, la majoria de les vegades no es correspon amb la falta d'acord, sinó que alguns usuaris desitjarien que la Policia Local donara la solució a la seua controvèrsia, però precisament l'objectiu de la mediació policial és que siguen les persones implicades els qui decidisquen la seua solució", remarca la inspectora.

D'altra banda, derivats de la via judicial s'han rebut 6 assumptes, dels quals 1 s'ha resolt amb un acord, i en la resta de casos no s'ha iniciat la mediació davant la negativa de les persones involucrades, tenint a veure amb danys en propietats, amenaces i insults. En menors s'ha actuat en dos casos un dels quals s'ha resolt amb acord. Quant al servei d'atenció a les víctimes greus d'accidents (Servigrac), que es realitza per part dels mediadors policials, s'han tramitat 304 atencions.

El comissari principal, cap de la Policia Local, José Ramón Nieto, ha fet balanç de la formació que la Policial Local de Vila-real, referent en mediació, ha realitzat durant aquest any passat. En total, 252 policies de diferents comunitats autònomes han passat per l'Escola de Formació de la Policia Local (Efopol) per a rebre formació en matèria de mediació a través del conveni entre l'Ajuntament de Vila-real, la Universitat Jaume I i l'Institut Valencià de Seguretat Pública (Ivaspe). Nieto ha assenyalat la consolidació de la metodologia de mediació que desenvolupen els agents locals de Vila-real, un model que s'exporta també en l'àmbit autonòmic, nacional i fins i tot internacional. "Tenim molta demanda en matèria de formació per a la mediació i la prova és que per l'Efopol han passat agents tant de la Comunitat Valenciana com de Múrcia, Catalunya, Madrid, Andalusia, Aragó o País Basc, entre altres comunitats", ha conclòs el responsable policial. 

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es