Inici -> Ajuntament -> Alcalde -> Activitat

Vila-real suspén les activitats en edificis municipals i esdeveniments organitzats per l'Ajuntament fins al 14 d'abril per prevenció davant la crisi sanitària de la COVID-19

dijous, 12 de març de 2020

Mesa de coordinació per a la gestió de la crisi sanitària del COVID-19

L'alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha signat hui un decret pel qual, seguint les recomanacions de l'Agència de Seguretat i Emergències i la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana davant la crisi sanitària per la COVID-19, suspén les activitats municipals i de caràcter privat en edificis municipals així com esdeveniments organitzats per l'Ajuntament fins al pròxim 14 d'abril amb l'objectiu de contenir l'epidèmia de coronavirus.

Benlloch ha constituït aquest matí una Mesa de Coordinació per a la gestió de la crisi sanitària per la COVID-19 integrat pels departaments de Seguretat Ciutadana, Protecció Civil, Sanitat, Esports, Economia, Turisme, Serveis Públics, Serveis Socials, Recursos Humans, Informàtica, Alcaldia i Comunicació. L'òrgan, presidit pel primer edil, estarà coordinat per la primera tinent d'alcalde, Silvia Gómez.

En la reunió s'han abordat una sèrie de mesures preventives, atesa la circular que l'Agència de Seguretat i Emergències ha remés als ajuntaments sobre la base de les recomanacions de la Conselleria de Sanitat per a la contenció del coronavirus. El decret del primer edil contempla la suspensió de totes les activitats culturals, esportives o socials, tant municipals com privades, que es realitzen en edificis municipals o esdeveniments organitzats per l'Ajuntament fins al pròxim 14 d'abril que suposen la concentració de persones en espais tancats i que contemplen la participació de col·lectius de risc com a majors de 65 anys o amb malalties cròniques.

Això implica el tancament temporal de les instal·lacions esportives municipals així com la cancel·lació de totes les activitats del Servei Municipal d'Esports (SME); també es procedeix al tancament temporal de museus, espais culturals com l'Auditori Municipal Músic Rafael Beltrán Moner, les biblioteques, sala d'estudi de la BUC i altres immobles municipals on es realitzen activitats com la Casa dels Mundina.
Quant als actes organitzats per col·lectius aliens al consistori, l'Ajuntament revocarà o denegarà les autoritzacions per a l'ús d'immobles municipals fins al 14 d'abril. Respecte a aquells actes organitzats per entitats privades i que no es desenvolupen en immobles municipals, atenent també la recomanació de la Conselleria de Sanitat, s'ha acordat remetre un llistat dels esdeveniments previstos fins al 14 d'abril i esperar les instruccions d'aquest departament sobre la conveniència o no de realitzar-los. En aquest sentit, el decret de l'alcalde sol·licita a les diferents regidories que traslladen les recomanacions contingudes en la circular de l'Agència de Seguretat i Emergències citada anteriorment a les entitats privades de la ciutat.

D'altra banda, s'han adoptat una sèrie de mesures en l'àmbit laboral del consistori. Entre aquestes es contempla la reducció de visites i reunions amb personal extern a les absolutament imprescindibles i necessàries per a garantir el funcionament del departament; la suspensió de visites divulgatives a dependències municipals; suspensió de cursos o activitats formatives; i no cessió d'espais municipals a altres organitzacions.

El decret també insta a la declaració de zones sensibles dins de les dependències municipals en les quals es produeix una major proximitat o concentració de persones, on es reforçaran les mesures de neteja i prevenció per a minimitzar el risc de contagi. En aquest sentit, el Departament de Proximitat ha acordat establir un horari restringit en l'àrea d'Atenció i Tràmits a partir d'aquest divendres, de manera que l'atenció presencial únicament es realitzarà de 8 a 10 hores. A partir d'aquesta hora, l'atenció es realitzarà amb cita prèvia. A més es demana a la ciutadania que faça ús, en la mesura que siga possible, de l'administració electrònica per a formalitzar els seus tràmits.

Galeria multimèdia

Imatges

Mesa de coordinació per a la gestió de la crisi sanitària del COVID-19_1
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es