Inici

Vila-real suspén plens i comissions davant la crisi de la COVID-19, però manté les juntes de govern per a agilitar els pagaments a les empreses locals i el funcionament municipal

dijous, 19 de març de 2020

L'Ajuntament de Vila-real suspén la celebració de plens, comissions informatives i juntes de portaveus pel període que dure el Reial decret de declaració d'estat d'alarma i les seues possibles pròrrogues. En canvi, l'alcalde, José Benlloch, ha decidit mantindre la Junta de Govern Local, que es reuneix de manera ordinària tots els dimarts, per a garantir, d'aquesta manera, la major celeritat possible en el pagament de factures a proveïdors i el funcionament de l'Administració pública.

La Junta de Govern Local està presidida per l'alcalde i formada pels vuit tinents d'alcalde de l'equip de govern. "Una de les principals funcions de la Junta de Govern és la d'autoritzar les obligacions de pagament i el desenvolupament de la gestió econòmica municipal d'acord amb el pressupost vigent. En aquesta situació d'emergència, més que mai, les nostres empreses necessitaran agilitat en els pagaments i en la presa de decisions que puguen afectar-los. L'Ajuntament estarà al costat dels nostres ciutadans i de les nostres empreses, més si és possible", assenyala Benlloch. 

La Junta de Govern Local se celebrarà, en qualsevol cas, adoptant totes les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries. Per a això, es trasllada des de la seua habitual ubicació a la sala de comissions fins al saló de plens, amb més espai per a guardar les distàncies de seguretat necessàries. 

Aquesta resolució se suma a les últimes decisions adoptades per l'alcalde per a fer front a l'emergència sanitària pel COVID-19, amb l'objectiu de garantir el servei públic i l'atenció a la ciutadania durant les setmanes de confinament per la declaració de l'estat d'alarma en tot el país. El tancament al públic de les oficines municipals i l'habilitació de 12 línies telefòniques, que fins al moment han atés 247 veïns, són algunes de les mesures adoptades, a més de la sol·licitud dels informes tècnics necessaris per a avaluar l'adopció de mesures com la suspensió o devolució de taxes i preus públics, la creació d'un registre de personal especialment vulnerable a la crisi o l'edició de contingut multimèdia per a facilitar el manteniment de les rutines diàries de la població i la pràctica d'activitat esportiva a casa.

"La ciutadania de Vila-real ha de saber que té l'Ajuntament al seu costat, ara més que mai, per a atendre les seues consultes, demandes i necessitats, assegurar els serveis públics essencials, garantir la seguretat i el compliment de les normes de la quarantena establides en el Reial decret i fer-los més suportables, en la mesura que siga possible, aquests difícils dies de confinament", conclou Benlloch.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es