Inici -> Àrees

Les 12 línies especials per l'emergència de la malaltia COVID-19 atenen en la primera setmana de confinament 329 consultes ciutadanes a través del 964 547 000

diumenge, 22 de març de 2020

Les 12 línies d'atenció telefònica habilitades per l'Ajuntament de Vila-real amb motiu de l'emergència sanitària del coronavirus i el tancament presencial del consistori han atés fins al migdia del passat divendres un total de 329 telefonades de veïns i veïnes de Vila-real. Consultes sobre tràmits administratius i serveis municipals, com la recollida de voluminosos, centren les preocupacions que aquests dies està fent arribar al consistori la ciutadania, a través de les línies especials en el 964 547 000. L'atenció telefònica des de dilluns passat és ininterrompuda de dilluns a divendres de 8.00 a 20.00 hores.

La regidora de Participació Ciutadana i Proximitat, Miriam Caravaca, ha valorat el funcionament del servei i ha destacat la creixent conscienciació dels vila-realencs i les vila-realenques sobre les restriccions al moviment decretades per l'estat d'alarma en tot el país. D'aquesta manera, mentre el dilluns encara van acudir físicament 46 persones a les oficines municipals, tancades a l'atenció presencial, el divendres no va haver-hi cap desplaçament. En total, en aquesta primera setmana de confinament, s'han acostat a la porta del consistori 74 persones. "Amb aquestes atencions, són un total de 403 les consultes a les quals hem tractat de donar resposta amb aquest dispositiu especial, que mantenim de manera ininterrompuda matí i vesprada per a, així, donar un millor servei a la nostra ciutadania en aquests temps tan complicats", valora Caravaca, qui ha volgut agrair el treball i dedicació del personal municipal.

El tipus de consultes que arriben a les línies del 964 547 000 se centren fonamentalment en tràmits municipals, com l'obtenció d'empadronaments, registre de documents o plusvàlues. "La ciutadania ha d'estar tranquil·la perquè tots els terminis administratius han quedat suspesos per la declaració de l'estat d'alarma, per la qual cosa és probable que no requerisquen de fer aquests tràmits. En el cas que siga necessari, a més, tots els tràmits municipals poden formalitzar-se a través de la seu electrònica municipal, sempre que es dispose del certificat digital", agrega. Per a obtenir aquest certificat, si no es disposa d'ell encara, és necessari tenir activat el DNI electrònic. 

Un altre tipus de consultes que arriben a les línies municipals es refereixen al pagament de taxes, per a la qual cosa la Junta de Govern Local ja ha sol·licitat els corresponents informes tècnics, o la devolució d'entrades d'espectacles culturals. Referent a això, Caravaca garanteix que es procedirà a la devolució, una vegada s'articulen els procediments necessaris. El funcionament del servei de recollida de voluminosos, que continua operatiu en el telèfon 964 536 761, o la cancel·lació del mercat de fruites i verdures han sigut altres consultes d'aquests dies.

"En aquesta emergència sanitària sense precedents, l'Ajuntament de Vila-real està al servei de la ciutadania, més si és possible, amb tot el personal bolcat a donar la millor resposta a les necessitats dels veïns, els seus dubtes i consultes", conclou.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es