Inici -> Ajuntament -> Alcalde -> Activitat

El registre municipal de voluntariat COVID-19 entra en funcionament en coordinació amb Protecció Civil i Creu Roja per a garantir l'efectivitat de l'ajuda ciutadana

tornar Imprimir

dimarts, 24 de març de 2020

Sala de premsa, Ajuntament

El registre municipal de voluntariat COVID-19 entra en funcionament en coordinació amb Protecció Civil i Creu Roja per a garantir l'efectivitat de l'ajuda ciutadana

El nou registre municipal de voluntariat COVID-19 ha entrat ja en funcionament per a canalitzar les mostres de solidaritat i les propostes de col·laboració que la societat civil ha fet arribar a l'Ajuntament amb motiu de la greu crisi sanitària per la pandèmia de coronavirus. Des de hui mateix, és possible ja inscriure's en aquest registre, a través de la pàgina web municipal on s'ha activat un apartat específic de 'Voluntariat', després que la Junta de Govern Local haja donat llum verda aquest matí a aquesta iniciativa. 

Tal com ha explicat l'alcalde, José Benlloch, s'ha acordat designar als edils Noelia Samblás i José Ramón Ventura Chalmeta com a responsables de la gestió d'aquest registre, la principal funció del qual serà garantir que l'ajuda que oferisca la ciutadania es canalitze de manera "segura i amb totes les garanties d'efectivitat". Referent a això, l'alcalde ha posat l'accent que "en constatar la gran quantitat de persones i empreses que han oferit la seua ajuda desinteressada en l'última setmana, la principal preocupació des del primer moment ha sigut assegurar que aquesta solidaritat es puga canalitzar de manera controlada i sense que pose en risc a cap persona vulnerable". 

Per a això, l'Ajuntament comptarà amb la col·laboració de Creu Roja i Protecció Civil, a través dels quals "podrem donar d'alta com a voluntaris i voluntàries als inscrits en el registre, quan es necessite la seua col·laboració, i assegurar que la labor que desenvolupen compleix amb els protocols de seguretat i compta amb la necessària supervisió", remarca l'alcalde. D'aquesta manera, "quan un voluntari o voluntària, per exemple, realitze un desplaçament per a atendre alguna persona que necessite ajuda, disposarà d'un document que acredite la seua condició en cas d'haver de justificar-lo davant les forces i cossos de seguretat". "Es tracta de fomentar la solidaritat però amb totes les garanties, perquè en aquests casos on existeix un risc de contagi tan elevat, la bona voluntat pot acabar perjudicant les persones vulnerables", ha insistit l'alcalde. 

D'altra banda, la Junta de Govern Local ha aprovat també hui suspendre temporalment l'aplicació del canvi quinzenal i mensual de parament dels estacionaments. Això implica que, fins a una altra ordre, queda sense efecte l'article de l'Ordenança Municipal de Trànsit, Circulació i Seguretat Viària que obliga, en alguns carrers, a alternar periòdicament l'estacionament de vehicles a un costat i a l'altre del vial. L'objectiu és evitar que el dia 1 d'abril, quan estava previst el pròxim canvi, els propietaris hagen d'eixir de les seues cases per a moure els seus vehicles. 

L'òrgan de govern local també ha donat llum verda a la suspensió temporal del cobrament de rebuts domiciliats de l'impost de vehicles i la taxa de guals atenint a l'actual situació de crisi sanitària així com al protocol que regularà el teletreball del personal de l'Ajuntament de Vila-real. Referent a això, l'alcalde ha recordat que "encara que a causa de l'estat d'alarma s'ha suspés l'atenció personal en el consistori, l'Ajuntament no està tancat i els funcionaris estan tots en el seu lloc de treball i estan sent un exemple de professionalitat en un moment com l'actual en el qual les administracions hem d'estar més que mai al costat de la ciutadania". No obstant això, seguint les instruccions del Govern central d'afavorir el teletreball en els casos en què siga possible, l'equip de govern ha elaborat un protocol que "determina les condicions per a assegurar que els empleats municipals que s'acullen a aquesta mesura exerceixen les seues funcions des de les seues cases amb totes les garanties".

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es