Inici -> Àrees

L'Ajuntament de Vila-real celebrarà el primer ple telemàtic per a pagar més de 740.000 euros a proveïdors

dimecres, 8 d'abril de 2020

El primer ple telemàtic de l'Ajuntament de Vila-real se celebrarà el dimecres que ve 15 d'abril, una sessió extraordinària que servirà per a saldar el pagament de més de 740.000 euros a proveïdors. La sessió es convocarà a les 10 del matí i serà la primera que se celebre de manera telemàtica en la història de la institució, que en aquests dies està implementant la tecnologia necessària per a reprendre l'activitat dels òrgans col·legiats a través de mitjans electrònics, per a adaptar-se així a les mesures de prevenció i contenció de la pandèmia de COVID-19.

L'alcalde de la ciutat, José Benlloch, ha detallat que en la sessió extraordinària s'aprovaran quatre relacions de pagaments de factures pendents del passat exercici, corresponents a diferents serveis municipals. En la seua majoria són despeses que "eren necessàries però la tramitació no es va poder completar abans del 31 de desembre o que, per les dificultats econòmiques per les quals passa l'Ajuntament a causa de l'herència de l'urbanisme del PP, no tenien consignació pressupostària quan ens vam veure obligats a realitzar-les".

Cal recordar que, per a alleujar en la mesura en què siga possible les conseqüències de l'emergència sanitària en l'economia local, l'alcalde de Vila-real va dictar una resolució per la qual es declaraven expedients prioritaris tots aquells relacionats amb el pagament a proveïdors, així com la tramitació d'ajudes socials i de convenis amb entitats. En aquesta línia, la setmana passada es va procedir al pagament de prop de 500.000 euros a 174 empreses, la majoria d'elles locals, que havien fet treballs per a l'Ajuntament. "Estem fent un gran esforç per a donar eixida als pagaments a proveïdors perquè sabem que moltes empreses tenen un moment de dificultat, per la qual cosa estem treballant molt dur, sempre d'acord amb les possibilitats econòmiques de l'Ajuntament i els recursos tècnics al nostre abast", ha afegit Benlloch.

L'alcalde ha agraït als serveis municipals i especialment als tècnics del Departament d'Intervenció el treball per a agilitar tots aquests pagaments i ha recordat que l'Ajuntament, encara que no ha deixat d'estar actiu en cap moment, ha hagut d'adaptar-se a les circumstàncies de l'estat d'alarma i la crisi sanitària, amb teletreball i amb altres alternatives de prestació de serveis, fet que "ens ha generat alguna distorsió i ens ha alentit una mica el treball, però a poc a poc la maquinària està ja agafant de nou velocitat".

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es