Inici

L'Ajuntament de Vila-real tramita més de 500 certificats digitals per a facilitar les gestions en línia amb l'administració

tornar Imprimir

diumenge, 31 de maig de 2020

Proximitat, Sala de premsa

Atenció i Tràmits

L'Ajuntament de Vila-real tramita més de 500 certificats digitals per a facilitar les gestions en línia amb l'administració

L'Ajuntament de Vila-real ha emés més de 500 certificats digitals des que es va declarar l'estat d'alarma per la crisi sanitària de la COVID-19, segons ha anunciat la regidora de Proximitat, Miriam Caravaca.

L'edil ha explicat que abans que s'adoptaren les mesures extraordinàries per la crisi sanitària, l'Ajuntament emetia una mitjana d'un certificat electrònic al dia. "En aquests moments realitzem una mitjana de 30 certificats al dia" detalla la regidora, que recorda que el certificat digital permet identificar les persones a través d'Internet i poder realitzar tràmits administratius en qualsevol moment des d'un dispositiu electrònic.

Per a evitar cues i assegurar que es compleix el distanciament social, el consistori duu a terme aquesta atenció, amb cita prèvia, i amb totes les mesures d'higiene establides per les autoritats sanitàries per a protegir la ciutadania i els treballadors municipals.

Quant als motius de les sol·licituds per a obtenir el certificat ,inicialment eren principalment per a la tramitació d'un ERTE, les ajudes a autònoms, mentre que, en aquests moments, la majoria s'acosta a l'Ajuntament per a obtenir el certificat electrònic per a poder realitzar el tràmit de sol·licitud per a l'escolarització dels seus fills.

Cal recordar que el decret de l'estat d'alarma va suposar el tancament del consistori a l'atenció presencial i l'habilitació de 12 línies telefòniques, en el número habitual del consistori 964 547 000 -des de les 8.00 fins a les 20.00 hores- per a poder donar resposta a les necessitats ciutadanes de manera àgil i segura. Al llarg de tot aquest temps el servei ha atés més de 12.000 trucades: el gruix de les consultes a la centraleta municipal, un 51%, es van derivar als seus departaments corresponents -principalment Policia Local i Serveis Socials- i la resta van ser consultes derivades de la crisi sanitària. "El servei de l'Ajuntament mai ha estat paralitzat, els tècnics han estat realitzant tràmits des del mateix consistori o amb teletreball", assenyala la regidora.

També s'ha donat un increment de les persones que s'han acostat a l'edifici municipal en els últims dies. "En els primers dies de l'estat d'alarma i amb les limitacions de mobilitat pel confinament, la mitjana diària de ciutadans que s'acostaven a les dependències de l'Ajuntament era com a màxim de 10 persones. En aquests últims dies la xifra ronda les 80 persones diàries", conclou l'edil.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es