Inici -> Ajuntament -> At. Ciutadania, Proximitat i Consum -> Notícies
dilluns, 1 de juny de 2020
L'Ajuntament de Vila-real reprén des de hui l'atenció presencial, amb cita prèvia, perquè la ciutadania puga realitzar tràmits i gestions amb l'Administració local en horari de 8.00 a 17.00 hores de dilluns a divendres. Amb l'objectiu d'evitar llargues cues i respectar el distanciament social, els veïns podran sol·licitar cita prèvia a través del web municipal, l'aplicació mòbil de l'Ajuntament o del telèfon 964 547 000 que atén de 8.00 a 20.00 hores.
Amb l'inici de la fase 2 de la desescalada i davant l'obertura del servei d'Atenció i Tràmits situat a la casa consistorial, la Regidoria de Proximitat que dirigeix Miriam Caravaca ha incorporat les mesures de seguretat i higiene necessàries d'acord amb la normativa sanitària per a garantir que l'atenció al públic es realitze amb les millors condicions tant per a usuaris com per als treballadors públics. D'aquesta manera s'ha adaptat la planta baixa de l'Ajuntament, on es troba Atenció i Tràmits, amb una porta corredissa d'entrada i una altra d'eixida per a evitar que es creuen i prevenir la propagació del virus de la COVID-19, senyalització de les distàncies de seguretat, col·locació de mampares de seguretat per a protegir el personal municipal i ciutadania i col·locació de gels hidroalcohòlics perquè els veïns en facen ús en accedir-hi. Així mateix es recorda a la població l'obligatorietat de portar màscara per a accedir a l'espai públic.
"L'Ajuntament mai ha estat tancat ja que els treballadors municipals han continuat atenent la ciutadania de manera telemàtica o a través del teletreball" explica la regidora qui recorda que el decret de l'estat d'alarma va suposar la suspensió de l'atenció presencial i l'habilitació de 12 línies telefòniques, en el número habitual del consistori 964 547 000 (des de les 8.00 fins a les 20.00 hores) per a poder donar resposta a les necessitats ciutadanes de manera àgil i segura. Al llarg de tot aquest temps el servei ha atés més de 12.000 telefonades: el gruix de les consultes a la centraleta municipal, un 51% es van derivar als seus corresponents departaments (principalment Policia Local i Serveis Socials) i la resta van ser consultes derivades de la crisi sanitària. A més, s'ha donat atenció de manera presencial, mitjançant cita prèvia, per a la tramitació de certificats digitals, amb més de 500 certificats des que es declarara l'estat d'alarma per la crisi sanitària de la COVID-19.
En funció de les diferents fases de la desescalada, el Govern local ha obert gradualment serveis públics, com el Cementeri Municipal, els parcs canins, també ha reactivat la línia 2 de l'autobús urbà gratuït "sempre des de la prudència i responsabilitat amb un pla de desescalada en el qual la salut de tota la ciutadania i el personal municipal és la prioritat", conclou la regidora.
Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es