Inici -> Ajuntament -> At. Ciutadania, Proximitat i Consum -> Notícies

L'Ajuntament de Vila-real reorganitza l'atenció presencial per a adaptar-la a la nova normalitat i a la cita prèvia

dissabte, 4 de juliol de 2020

Atenció i Tràmits_1

L'Ajuntament de Vila-real ha reorganitzat l'atenció presencial i l'ha adaptada a la nova normalitat i a la cita prèvia amb la intenció de continuar avançant per a millorar l'assistència a la ciutadania i al mateix temps garantir que la tornada a l'activitat presencial al consistori es realitze d'acord amb totes les mesures de seguretat i prevenció sanitària.

Seguint el Pla de prudència, responsabilitat i seguretat en la desescalada a la nova normalitat que el govern està duent a terme, tant per a reobrir espais municipals com per a reactivar activitats, la desescalada en l'àmbit administratiu també es duu a terme de manera gradual i prudent per a garantir que l'atenció al públic es realitze amb les millors condicions sanitàries tant per als usuaris com per als treballadors públics.

Sobre la base d'això s'ha condicionat l'espai de la planta baixa de la casa consistorial, on es troba Atenció i Tràmits, i s'han reorganitzat alguns serveis administratius des d'aquesta setmana. "L'objectiu de l'atenció presencial és oferir un servei pròxim i eficaç, ja que alguns veïns i veïnes necessiten la consulta, la valoració, el document o la signatura per part del personal municipal per a continuar endavant els seus tràmits i es tracta de fer-ho amb garanties sanitàries", assenyala la regidora de Proximitat, Miriam Caravaca, que destaca la importància de sol·licitar cita prèvia per a realitzar aquest tràmit presencial per a evitar cues i respectar el distanciament social.

D'aquesta manera, s'ha realitzat una redistribució en l'espai que ocupa la planta baixa de l'Ajuntament, que se suma als canvis que ja es van fer en el moment en què Atenció i Tràmits va començar a atendre presencialment els usuaris per al registre de documents, amb la instal·lació d'una porta corredissa d'entrada i una altra d'eixida, senyalització de les distàncies de seguretat, col·locació de mampares i de gels hidroalcohòlics. A partir d'aquesta setmana hi ha dues noves taules de treball, protegides també per mampares, en les quals els tècnics municipals de diferents departaments ajuden presencialment els usuaris en determinats tràmits administratius.

Per part seua, per a facilitar a la ciutadania la sol·licitud de cita prèvia per internet, el Departament d'Informàtica ha habilitat en la pàgina web l'opció de cita prèvia perquè la majoria dels tràmits puguen ser requerits per via internet i sense desplaçaments. Els usuaris que accedisquen a través del portal web hauran d'emplenar una sèrie de camps que seran obligatoris, com són el centre al qual es dirigeixen, el servei que requereixen, el dia i l'hora de la cita així com el nom i el telèfon de contacte. En aquest últim cas la regidora de Proximitat ha volgut assenyalar que "és important facilitar el telèfon perquè els tècnics municipals es posaran en contacte amb la persona usuària i, si és possible resoldre la gestió administrativa via telemàtica, evitarien el seu desplaçament". Pel que respecta als diferents àmbits administratius que es poden sol·licitar, els usuaris trobaran un desplegable en el formulari per a triar la matèria que tinguen interés de gestionar: activitats/disciplina; canvi titularitat IBI urbana i rústica; cadastre; IBI urbana/recursos; impostos de vehicles i taxes; padró; plusvàlues, registre i urbanisme/obres. A més, també hi ha l'opció de consulta per a recordar el dia i hora de la cita, així com l'anul·lació.

L'horari d'atenció al públic és de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i la cita prèvia es pot obtenir a través del web municipal, de l'app de l'Ajuntament o del telèfon 964 547 000.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es