Inici -> Àrees -> Proximitat -> Notícies de proximitat

Vila-real valora el servei "eficaç i pròxim" de l'oficina PROP per a acostar l'Administració a la ciutadania

dilluns, 15 de març de 2021

Visita de la consellera de Participació i Transparència a l'oficina PROP

La regidora de Proximitat de l'Ajuntament de Vila-real, Miriam Caravaca, ha acompanyat la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo, en la visita que la responsable autonòmica ha realitzat a les instal·lacions de l'oficina PROP de Vila-real amb la finalitat d'interessar-se pel seu funcionament i conéixer les possibles necessitats d'aquest servei comarcal. Caravaca ha agraït la bona predisposició de la consellera durant la trobada, que ha tingut lloc a l'edifici de Serveis Socials on se situa l'oficina PROP, i en el qual també ha participat la responsable de l'oficina de Vila-real, Ana Corró, així com els regidors José Ramón Ventura Chalmeta i Álvaro Escorihuela.

La regidora de Proximitat remarca que "la consellera ha tingut l'oportunitat de comprovar el bon funcionament d'aquest servei, que facilita a la ciutadania informació i gestions sobre els tràmits o procediments que es puguen o s'hagen de fer davant l'Administració autonòmica". L'oficina, que presta una atenció d'àmbit comarcal, compta amb dues persones que realitzen les labors d'informació i, a més, com que és una oficina mixta, l'Ajuntament ha habilitat un registre únic, atés per personal municipal, que permet registrar documents dirigits tant als departaments autonòmics com a l'Administració local.

Entre els tràmits més habituals que es realitzen destaquen la sol·licitud o renovació del títol de família nombrosa o família monoparental, la sol·licitud de la Targeta del Major de la Comunitat Valenciana, la tramitació de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat, la llicència de pesca fluvial, la llicència de pesca d'esbarjo en aigües interiors, la llicència de caça autonòmica o la sol·licitud d'habitatge de promoció pública en arrendament, entre d'altres.

"L'oficina PROP de Vila-real presta un servei molt útil i necessari a la ciutadania i a més ho fa de manera molt eficient, ja que en l'actualitat és una de les oficines de la Comunitat Valenciana amb menys llista d'espera, ja que la cita es concedeix habitualment per a l'endemà", constata Caravaca. "Fer possible una administració pròxima, eficaç i una atenció de qualitat és una de les prioritats de l'equip de govern de l'Ajuntament de Vila-real", recalca la regidora, que recorda que recentment es va renovar el conveni amb la Conselleria per a actualitzar i donar continuïtat a aquest servei.

En virtut d'aquest acord, l'Ajuntament de Vila-real, a més de designar a una persona funcionària per a atendre les tasques de registre de documents, també es fa càrrec d'habilitar el local, en aquest cas a l'edifici de Serveis Socials, així com el mobiliari i els estris per a la prestació adequada del servei. També assumeix la dotació dels mitjans informàtics i de telefonia, a més d'altres subministraments bàsics com ara llum, aigua, comunicacions, correus, neteja, seguretat, etc. En l'actualitat, el servei atén amb cita prèvia, que pot sol·licitar-se a través del web de la Conselleria de Participació, i l'horari de l'oficina és de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores.

Galeria multimèdia

Imatges

Visita de la consellera de Participació i Transparència a l'oficina PROP_1
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es