Inici

Vila-real planifica la millora de la gestió de l'aigua potable per a garantir el proveïment durant els pròxims 25 anys

tornar Imprimir

dimecres, 30 de juny de 2021

Sala de premsa, Serveis públics

Presentació del Pla de proveïment d'aigua potable de Vila-real

Vila-real planifica la millora de la gestió de l'aigua potable per a garantir el proveïment durant els pròxims 25 anys

L'Ajuntament de Vila-real comptarà amb un Pla director de proveïment d'aigua potable que definirà les necessitats i millores hídriques per als pròxims 25 anys. L'Ajuntament de Vila-real i FACSA han presentat hui aquest full de ruta, un document tècnic elaborat per l'empresa concessionària que analitza la situació actual del Servei Municipal de Proveïment d'Aigua Potable, identifica possibles millores i necessitats futures, i proposa i valora alternatives que permeten garantir a llarg termini -25 anys- el correcte funcionament del servei, i amb això satisfer de manera eficient la demanda actual i futura d'aigua, i continuar fent d'aquest recurs un vector clau per al desenvolupament sostenible i intel·ligent de la ciutat.

Així ho han destacat aquest matí el regidor de Serveis Públics, Francisco Valverde, el cap del servei de FACSA a Vila-real, Rafa Ferrer, i el director de l'àrea de proveïment de FACSA, Pascual Maximino, els quals han ressaltat l'aposta per la digitalització, a través de tecnologies d'avantguarda. "L'Ajuntament de Vila-real ha encarregat aquest pla director després d'advertir la progressiva reactivació de llicències d'obres i inversió industrial, a mesura que estem eixint de la pandèmia, per la qual cosa hem d'estar preparats per a garantir la cobertura hídrica en el futur", explica Valverde, que destaca que el pla també prioritza la millora de l'eficiència.

En concret, el pla redactat per FACSA proposa ampliar la implantació de la telelectura a la totalitat del proveïment, així com el sistema de control de qualitat en continu o un sistema expert per a la gestió i planificació de les xarxes, entre d'altres millores. Uns serveis que acceleraran la transformació digital de la ciutat.

En aquest sentit, Pascual Maximino, director de l'àrea de proveïment de FACSA, apunta que "estem davant un servei modern i eficient, però cal mirar al futur i tenir previstes les actuacions necessàries per a fer front als reptes i necessitats que es presentaran a curt, mitjà i llarg termini". I és que, com explica el director d'àrea, "les últimes inversions, que superen els huit milions, han permés fer d'aquest un servei eficient i de qualitat, respectuós amb el medi ambient, que garantisca la sostenibilitat dels recursos i transparent amb l'usuari". Uns avanços en els quals la tecnologia ha jugat i jugarà un paper estratègic.

Per això, segons assenyala Maximino, cal continuar apostant per les noves tecnologies i la digitalització del servei. "Cal finalitzar la implantació de la telelectura a tots els usuaris del servei, eina fonamental per a l'optimització de consum i font d'informació per a l'usuari, i continuar implantant les últimes tecnologies per a la gestió, com són les anàlisis big data, la modelització i els bessons digitals o sistemes experts de gestió de xarxes, entre d'altres".

En una altra línia, també s'ha de "renovar les xarxes de distribució; millorar els sistemes de tractament de l'aigua per a adaptar-los a la nova Directiva d'aigües de consum i que siguen capaços d'eliminar contaminants emergents que en el futur pogueren aparéixer; i continuar millorant l'eficiència del sistema i reduir les emissions de CO2. I tot això cal fer-ho d'una forma estructurada i planificada, i que s'ha plasmat en aquest document", explica.

En relació a les millores de la xarxa i infraestructures de capçalera, a més de la renovació completa de la xarxa de distribució i la xarxa en alta -més del 50% de la xarxa té una antiguitat superior a 25 anys-, el document -que compta amb una inversió de 60 milions d'euros- contempla l'increment de les capacitats de bombament en punts clau o la renovació de grans instal·lacions com els edificis o sistemes elèctrics. De la mateixa manera, es fa un nou pas cap a la sostenibilitat del servei amb la instal·lació de plantes fotovoltaiques en els depòsits, així com de plantes de tractament de carbó actiu.

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es