Inici

Valverde destaca els avanços en el model de ciutat intel·ligent, la millora de l'accessibilitat i la creació d'un entorn més amable amb el vianant després de 10 anys de gestió en Serveis Públics

tornar Imprimir

dijous, 8 de juliol de 2021

Sala de premsa, Serveis públics

Presentació del balanç de 10 anys de gestió dels Serveis Públics de Vila-real

Valverde destaca els avanços en el model de ciutat intel·ligent, la millora de l'accessibilitat i la creació d'un entorn més amable amb el vianant després de 10 anys de gestió en Serveis Públics

El regidor de Serveis Públics, Francisco Valverde, ha posat de rellevància els avanços en el model de ciutat intel·ligent, la millora de l'accessibilitat, la creació d'un entorn urbà amable amb el vianant, la posada a punt de vials urbans i rurals, i la col·laboració pública i privada amb les empreses locals com a eixos centrals del balanç de deu anys de gestió en la regidoria.

Amb motiu del desé aniversari de l'arribada a l'Alcaldia del govern del canvi a Vila-real, Valverde ha repassat les principals millores introduïdes en l'àrea de Serveis Públics. El regidor ha destacat el canvi de model en l'estructura i la gestió de l'àrea per a passar "d'una organització en vertical, on totes les decisions passaven per una persona, a una estructura en horitzontal, amb sis departaments, en la qual prevalen la transparència i l'eficiència, i que permet una qualificació i especialització dels llocs de treball".

El tinent d'alcalde ha incidit en les principals línies de treball d'aquesta dècada: col·laboració amb l'empresa local; promoció d'empreses innovadores; millora de l'accessibilitat en la via pública; creació de més espais per a vianants; millora del mobiliari urbà i ampliació de voreres; pla de millora de l'asfalt en vies urbanes i rurals; pla de millora de jardins; i de manera especial, Valverde ha remarcat l'aposta pel projecte de ciutat intel·ligent o smart city.

En aquest sentit, l'edil ha assegurat que Vila-real ja compta amb dos anells de fibra òptica, la qual cosa permet la sensorització dels espais urbans, amb l'aplicació de les noves tecnologies per a una gestió més eficient dels serveis públics. "Això ens dona una perspectiva de futur líder en l'àmbit de les ciutats intel·ligents, de la mà dels nostres grans aliats tecnològics, Telefónica i Huawei", ha subratllat.

Respecte a la col·laboració amb les empreses locals, Valverde ha xifrat en més de 70 el nombre d'empreses de Vila-real que han treballat amb els Serveis Públics en l'última dècada gràcies al model d'aliança pública i privada que suposa una "garantia d'agilitat, eficàcia i competitivitat, a més que es promou la creació de llocs de treball a la ciutat". En aquest sentit, des dels Serveis Públics també s'ha promogut la innovació, "treballant i fent costat a empreses locals que han desenvolupat solucions urbanes innovadores, utilitzant Vila-real com a laboratori d'idees".

En matèria d'accessibilitat, el regidor ha incidit en què "hem treballat de la mà del col·lectiu Acudim, per a fer un gran salt en aquest àmbit, creant en aquests deu anys prop de 400 passos accessibles, que no sols són per a les persones que van en cadira de rodes sinó per a tota la població amb problemes de mobilitat reduïda". A més, s'ha licitat un contracte específic per a la construcció d'aquests passos accessibles, que ha sigut adjudicat a una empresa local.

Quant a la inversió en millora de carrers, Valverde ha assenyalat els projectes de semiconversió en zona de vianants de carrers tant en el centre com en els barris per a "guanyar espai per a les persones" encara que ha reconegut que "encara queden molts carrers les voreres dels quals no compleixen la seua funció per la seua estretor", de manera que "continuarem treballant en la creació d'aquestes rutes de carrers per als vianants". En parcs i jardins, el regidor ha recordat l'esforç a millorar els espais verds i sobretot ha destacat que "amb el contracte de manteniment de zones verdes que entrarà en vigor en breu podrem garantir una millor conservació, ja que la plantilla municipal de jardiners s'ha vist minvada en un 60% durant els últims anys a causa de les jubilacions".

Finalment, per a la conservació de l'asfalt de vies urbanes i rurals, Serveis Públics també ha optat per un contracte que "ofereix una solució més eficaç al problema del desgast de l'asfalt i els sots, i que ens permetrà renovar en un 90% la xarxa viària al final de la legislatura".

Destaquem
App Banner Sala de prensa Bústia Ciutadà Venta d'entrades Accés a la seu electrònica interior Banner Cita Previa
Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es