Inici -> Ajuntament -> Alcalde -> Activitat

L'Ajuntament de Vila-real implementa millores en la gestió de factures per a agilitar el pagament a proveïdors

dijous, 24 de març de 2022

José Benlloch, alcalde de Vila-real _2

L'Ajuntament de Vila-real implementa noves mesures d'eficiència en la gestió administrativa municipal que redundaran en una major agilitat en el pagament a proveïdors. Amb la finalitat de continuar reduint el període mitjà de pagament de factures, la Intervenció Municipal, a instàncies de la Regidoria d'Hisenda que dirigeix l'alcalde, José Benlloch, ha establit un nou procediment a seguir en el registre i tramitació de factures així com en la comptabilització d'actes administratius de caràcter econòmic.

"La realitat financera de l'Ajuntament de Vila-real és delicada, a causa de la llosa que arrosseguem per l'urbanisme i el deute del PP, i s'ha agreujat encara més en els últims mesos per l'esforç econòmic per a pal·liar els efectes de la pandèmia i els costos energètics disparats", recorda l'alcalde i regidor d'Hisenda. "Però, al mateix temps, som molt conscients que les empreses que presten serveis a l'Ajuntament de Vila-real també estan patint les conseqüències dels moments extremadament complicats que vivim i per això volem continuar millorant en la mesura que siga possible tots els procediments de gestió interna que permeten una major celeritat en el pagament de factures", assevera Benlloch.

En aquest sentit, els indicadors financers de l'Ajuntament de Vila-real constaten una evolució positiva del període mitjà de pagament des de l'any 2017, gràcies als plans de millora de l'eficiència en la gestió impulsats des de l'Alcaldia. Així les coses, mentre en el primer trimestre de 2017 el consistori va registrar un període mitjà de pagament de 54,38 dies, aquesta xifra es va rebaixar fins als 20,64 dies en el primer trimestre de 2021. De la mateixa manera, la comparativa de dades mostra un període mitjà de pagament de 35,98 dies en el quart trimestre de 2017 enfront dels 9,4 dies del quart trimestre de 2021 -última dada disponible-, una xifra especialment baixa a causa del tancament comptable de final d'any.

"Aquestes dades economicofinanceres demostren que hem millorat en la resposta al pagament a proveïdors", indica el primer edil, que, no obstant això, apunta que "seguint el nostre criteri de millora contínua, no ens conformem i per això continuem impulsant millores en la tramitació municipal que ens ajuden a donar resposta com més prompte millor a les obligacions econòmiques amb les empreses que presten serveis a l'Ajuntament".

En el marc dels plans de millora i eficiència en la gestió que ha impulsat l'alcalde com a responsable d'Hisenda ara se sumen aquestes noves mesures, en relació als terminis i requisits que han de complir-se en la tramitació de les factures amb la finalitat que aquestes puguen abonar-se en el menor termini de temps possible. Entre aquests cal destacar que les diferents àrees gestores estan obligades a remetre a l'oficina de gestió i tramitació pressupostària, en un termini màxim de tres dies, tots els actes administratius de caràcter econòmic que s'hagen dictat bé mitjançant resolució de l'alcalde, o dels acords de la Junta de Govern Local i del Ple de la corporació, als efectes de procedir, a la major brevetat possible, a comptabilitzar els corresponents documents comptables pressupostaris.

Plaça Major s/n. 12540 Vila-real (Castelló)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposició de notificacions: notificaciones@vila-real.es