Inici -> └rees -> Proximitat -> NotÝcies de proximitat

Vila-real impulsa un pla pilot de proximitat de l'atenciˇ a la ciutadania per a acostar trÓmits municipals als barris

diumenge, 27 de marš de 2022

Miriam Caravaca, regidora de Proximitat

Acostar el servei d'atenciˇ i trÓmits als barris de la ciutat. Amb aquesta premissa la Regidoria de Proximitat de l'Ajuntament de Vila-real posa en marxa un pla pilot de proximitat en l'atenciˇ a la ciutadania que desplašarÓ una oficina m˛bil a les seus ve´nals per a "facilitar el servei de cita prŔvia, informar la poblaciˇ sobre diferents trÓmits municipals, resoldre dubtes i recaptar propostes o incidŔncies, i que l'atenciˇ a la ciutadania estiga una mica mÚs a prop, sobretot dels ve´ns i ve´nes que puguen tenir dificultat d'accÚs a les dependŔncies centrals del consistori per problemes de mobilitat o la gestiˇ telemÓtica, a causa de la bretxa digital".

La regidora de Proximitat i Participaciˇ Ciutadana, Miriam Caravaca, ha anunciat aquest pla pilot, que es desenvoluparÓ de dilluns a divendres en horari de 9.30 a 13.30 hores a les seus ve´nals, grÓcies a la colĚlaboraciˇ de les associacions de ve´ns, com un primer pas per a, en el futur, implantar el projecte d'oficines de districte anunciat per l'alcalde de la ciutat, JosÚ Benlloch. En aquesta primera fase, una treballadora del Departament d'Atenciˇ i TrÓmits, que ha sigut contractada per l'Ajuntament en el marc de programa d'ocupaciˇ Ecovid per a persones desocupades a conseqŘŔncia de la crisi per la pandŔmia, es desplašarÓ cada dia de la setmana a un dels barris per a prestar aquest servei d'informaciˇ i atenciˇ a la ciutadania. Caravaca explica que "es tracta d'una iniciativa que tenÝem prevista des d'abans de la pandŔmia, per˛ ens vam veure obligats a postposar-la; ara, amb la millora de la situaciˇ sanitÓria, ja podem iniciar aquest procÚs per a obrir encara mÚs l'Ajuntament als barris". Sobre aquest tema, Caravaca subratlla que "es tracta sobretot de facilitar que els ve´ns i ve´nes puguen solĚlicitar la cita prŔvia a travÚs d'aquesta oficina m˛bil, a mÚs de facilitar-los informaciˇ sobre trÓmits municipals i agilitar, en la mesura que siga possible, la relaciˇ de la ciutadania amb l'Ajuntament".

El pla pilot, que comenšarÓ a funcionar a partir d'abril, contempla la prestaciˇ d'aquest servei en les seus dels barris del Pilar (dilluns), Sant Ferran (dimarts), el ProgrÚs (dimecres) i l'Hospital (dijous). L'horari serÓ de 9.30 a 13.30 hores. "D'aquesta manera, acostem als principals districtes de la ciutat aquest servei d'atenciˇ i informaciˇ a la ciutadania, pensat per a tota la poblaciˇ per˛ de manera especial per a les persones que tinguen mÚs dificultats de relaciˇ amb el consistori, tant per problemes de mobilitat com tambÚ per la falta de coneixements informÓtics per a realitzar gestions de manera telemÓtica, a causa de la bretxa digital".

D'altra banda, dins d'aquest mateix pla, la regidora de Proximitat tambÚ es desplašarÓ als barris per a realitzar gestions d'atenciˇ a la ciutadania un dia a la setmana com "una manera d'estar encara mÚs present en el dia a dia dels nostres ve´ns i ve´nes, escoltar i recaptar les seues peticions o suggeriments, aixÝ com fer arribar tota la informaciˇ municipal que puga ser del seu interÚs".

Plaša Major s/n. 12540 Vila-real (Castellˇ)
Telèfon: 964 547 000 | Fax: 964 547 032
Correu electrònic: atencio@vila-real.es

Enviament de posada a disposiciˇ de notificacions: notificaciones@vila-real.es